دکتر حمید رضا رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۳۰ بهمن گذشته تا  ۱۹ اسفند ماه کنونی هزار و ۹۴۲ بیمار مبتلا به عفونت های حاد تنفسی و  مشکوک به ابتلای بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۸۲۸ نفر از این بیماران در مشهد و ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

مسوول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی را بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۸۳ نفر عنوان کرد و گفت: ۱۰۷ نفر از این تعداد از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه از جمعیت زیر پوشش سایر دانشگاههای علوم پزشکی استان هستند.

رحیمی افزود: بهترین روش در مراحل اولیه بیماری خود مراقبتی در منزل است و در صورت تشدید علائم  و مشکلات تنفسی، فرد باید به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کند و سپس به سطوح دو و سه ارجاع شود. 
وی ادامه داد: شستن مرتب دستها، پرهیز از قرار گرفتن در تجمع‌ها و در صورت لزوم استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی از سوی همه افراد جامعه به ویژه مبتلایان به سرماخورگی توصیه جدی وزارت بهداشت به مردم در پیشگیری از این بیماری است.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. ۲۵ درصد جمعیت این استان نیز زیر پوشش خدمات دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

 تاکنون بیش از ۶۰ نفر در استان خراسان رضوی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.