حسن امیریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیچیک از اعضای زیرپوشش این اتحادیه مجبور به تعطیلی نیستند اما با توجه به شیوع کرونا و کاهش مشتریان، دارندگان این واحدها خود به صورت داوطلبانه اقدام به تعطیلی می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن صنوف زیرپوشش این اتحادیه به ملزومات پیشگیری و مقابله با کرونا از جمله تب سنج مجهز شده‌اند.

وی گفت: با توجه به پیشگیری و مقابله با کرونا شیوه‌نامه رعایت موارد بهداشتی به همه سالن‌های غذاخوری، چلوکبابی‌ها، آشپزخانه‌های مستقر در مشهد ارسال شده و صاحبان آنها موظف شده‌اند کارکنان خود را به دستکش، ماسک، کلاه و مواد ضدعفونی کننده تجهیز کنند.

امیریان افزود: آنان همچنین باید به طور مداوم محل کار خود را با مواد ضدعفونی کننده شست و شو داده و این مواد را در اختیار مشتریان قرار دهند.

وی با اشاره به وجود ۳۰ رستوران برند در مشهد ادامه داد: عمده صاحبان این رستوران‌ها وسیله تب سنج در محل کار خود قرار داده و افرادی را که در رستوران حضور می‌یابند از نظر داشتن علایم کرونا سنجش می‌کنند.

وی گفت: به همه آنان توصیه شده است از ورود افراد دارای علایم سرماخوردگی از جمله تب به سالن‌های غذاخوری جلوگیری کنند.

امیریان تعداد واحدهای دارای پروانه کسب از این اتحادیه را یکهزار واحد ذکر کرد و افزود: صدور پروانه کسب برای ۲۰۰ واحد صنفی در دست اقدام است و ۳۰ تا ۵۰ واحد از این تعداد نیز غیرمجاز هستند که اخطار پلمب به آنها داده شده است.

براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نتیجه آزمایش ۸۹ بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی مثبت اعلام شده است.
به گفته دکتر علی اصغر انجیدنی دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون هشت نفر در این استان به خاطر ابتلای به این ویروس جان باخته‌اند که ۶ نفر از این تعداد در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دو نفر نیز در نیشابور بوده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.