کوروش علی نژاد روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این محصول که برای نخستین بار در کشور تولید شده است به صورت پودر جامد بوده که با انجام ترکیبات به صورت غلیظ وارد بازار می‌شود و برای مصرف و ضد عفونی باید با آب ترکیب شده و سپس استفاده شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی تولید ۱۰۰ تن از این محصول ادامه داد: این ماده قوی است و ماندگاری بسیار دارد به طوریکه اگر روی سطحی قرار بگیرد تا ۲۴ ساعت علاوه بر از بین بردن ویروس می‌تواند در صورت نشستن ویروس جدید نیز آن را از بین ببرد.

وی گفت: تولید این محصول در حال حاضر به صورت صنعتی است و برای ضد عفونی کردن محیط‌های پرخطر و پرجمعیت همچون بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و درمانگاه‌ها استفاده می‌شود.

علی نژاد با بیان اینکه ۱۰ نفر به صورت مستقیم و در ۲ نوبت کاری مشغول تولید این محصول هستند افزود: هم اکنون شهرداری قوچان برای اجرای مرحله دوم ضد عفونی کردن شهر از این محلول استفاده می‌کند و تقاضاهایی نیز از شهرهای دیگر برای دریافت این محصول انجام شده است. 

وی ادامه داد: این محصول در ابتدا به عنوان یک ایده از جمع آوری پسماندهای پتروشیمی مطرح شد که پس از انجام آزمایشات و پیگیری استانداردها محصولی با عنوان کلر جامد یا سیانوریک اسید با خلوص ۹۸ درصد تولید شد و به عنوان محصول دانش بنیان نوپای نوع ۲ از معاونت علمی ریاست جمهوری مجوز دریافت کرد.

وی با بیان اینکه تولید آزمایشگاهی این محصول با همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قوچان صورت گرفت گفت: پس از به وجودآمدن اضطرار در پیشگیری از شیوع کرونا مسوولین شهرستان بر استفاده از قابلیت های این محصول بومی تاکید کردند و کارگروه پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا تصمیم به توزیع صنعتی این محصول با غلظت های متفاوت و استفاده در اماکن عمومی گرفت.

علی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر مقیاس تولید این محصول صنعتی است افزود: برای تولید محصول به منظور مصارف شخصی و خانگی نیاز به کسب مجوزهای خاص است که دستور تسهیل در روند اخذ این مجوزها داده شده است. 

براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نتیجه آزمایش ۳۶ بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی مثبت اعلام شده است.
به گفته دکتر علی اصغر انجیدنی دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون هشت نفر در این استان به خاطر ابتلای به این ویروس جان باخته‌اند که ۶ نفر از این تعداد در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دو نفر نیز در نیشابور بوده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.