مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد جوجه ریزی طی یک ماهه گذشته اتفاق افتاده و در حال حاضر ۲۶ واحد مرغداری گوشتی در تایباد فعال است که سالانه به طور متوسط سه دوره جوجه ریزی دارند و به طور میانگین در هر سال افزون بر چهار هزار و ۲۹۴ تن گوشت خالص مرغ در این منطقه تولید می‌شود.

محمد میری افزود: هر دوره جوجه ریزی بین ۴۵ تا ۵۰ روز طول می کشد که در صورت رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله زمانی بین دو دوره، مجوز جوجه ریزی واحدهای مرغداری برای دوره بعدی صادر می شود.
وی ادامه داد: با فعال شدن سامانه پایش و مراقبت از بیماریهای طیور، تمام فرایند مراحل پرورشی شامل جوجه ریزی، واکسیناسیون، بروز بیماری و درمان در این سامانه ثبت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: باتوجه به نبود کشتارگاه طیور در این شهرستان مرغ های پرورش یافته جهت کشتار به سایر کشتارگاههای سطح استان ارسال و سپس قسمتی از آنها وارد چرخه مصرف در شهرستان تایباد می شوند.

میری افزود: این تعداد واحد مرغداری پرورش مرغ گوشتی زمینه اشتغال افزون بر ۸۰ نفر را به صورت مستقیم در این شهرستان فراهم کرده است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر دو میلیون و ۱۴۵ هزار و ۵۵ قطعه جوجه یک روزه جهت پرورش مرغ گوشتی در مرغداریهای صنعتی این شهرستان جوجه‌ریزی شده است.

همچنین شهرستان تایباد یک واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۵۷۴ هزار و ۱۰۰ قطعه دارد.

شهرستان تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.