دکتر حمید رضا رحیمی عصر جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دانشگاه با زیر پوشش داشتن پنج میلیون نفر از جمعیت خراسان رضوی هم اکنون به عنوان قطب پزشکی استان مطرح است و سایر جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان زیر پوشش دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام و گناباد قرار دارند.
وی ادامه داد: دو مورد مثبت بیماری کرونا اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در استان خراسان رضوی مربوط به دانشکده علوم پزشکی نیشابور است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا عصر امروز افزون بر ۴۵۰ نفر مبتلا به سندرم حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده اند  که ۱۶۳ نفر از آنان ساکن مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.
رحیمی تعداد بیماران بستری مبتلا به سندرم حاد تنفسی در سایر بیمارستانهای استان شامل مناطق زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی نیشابور را ۱۰۱، دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه را ۸۴، سبزوار را ۴۷، گناباد را ۴۴ و تربت جام  را ۱۲ نفر اعلام کرد.
وی میانگین سنی افراد بستری شده در بیمارستانهای استان خراسان رضوی را ۴۰ سال عنوان کرد و افزود: نیمی از این تعداد زن و نیمی مرد هستند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به کیت تشخیص ویروس کرونا شده است، پیش از این آزمایشات مربوط به تشخیص ویروس کرونا به تهران ارسال می‌شد.
بیمارستان‌های بزرگ و مجهز امام رضا (ع) و قائم (عج) و همچنین دو بیمارستان کودکان اکبر و شیخ در مشهد برای درمان بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده‌اند. 
هم اکنون ۹ مرکز جامع خدمات سلامت، چهار بیمارستان به طور اختصاصی و تمام مراکز درمانی خصوصی و دولتی، بیماران مبتلا به علایم اختلال تنفسی در مشهد را غربالگری و راهنمایی می‌کنند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.