به گزارش ایرنا دکتر مصطفی محرابی بهار، چهارشنبه در آیین گشایش نمایشگاه حوزه عمران سلامت این دانشگاه افزود: یکهزار و 200 تخت بیمارستانی در چهار سال اخیر در بیمارستان های تخصصی کودکان اکبر و امام رضا (2) در مشهد و نیز بیمارستان های فریمان، باخرز و درگز ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه ایجاد و توسعه تخت های بیمارستانی، از سوی رئیس جمهوری مورد تقدیر قرار گرفت و نمایشگاه دستاوردهای عمران سلامت دانشگاه نیز با هدف نمایش این عملکرد برپا شده است.
وی با اشاره به ایجاد، توسعه و بهسازی 11 کلینیک ویژه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در فضایی به مساحت 20 هزار متر مربع گفت: عملیات اجرایی هفت مورد از آنها پایان یافته و بقیه تا پایان شهریورماه بهره برداری خواهد شد.
وی از توسعه و بهسازی بلوک های زایمانی به مساحت هشت هزار و 700 متر مربع در مشهد و دیگر شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توسعه اورژانس های بیمارستانی در بیمارستان های طالقانی، شهید کامیاب و هاشمی نژاد مشهد، احداث و توسعه دانشکده های داروسازی، طب سنتی و پزشکی، اجرای طرح هتلینگ در بیمارستان ها از دیگر اقدامات این دانشگاه بوده است.
نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه عمران سلامت از چهارم مردادماه در ساختمان مرکزی این دانشگاه گشایش یافت که به مدت یک هفته هر روز از ساعت 9 صبح تا 14 گشوده خواهد بود.
افزون بر چهار میلیون نفر از جمعیت 6 میلیون نفری استان خراسان رضوی هم اکنون زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و مابقی جمعیت زیر پوشش دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت حیدریه، نیشابور و تربت جام هستند.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.