به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از وبدا، دکتر شاپور بدیعی در حاشیه بازدید از بیمارستان دکتر شریعتی در گفتگو با وب دا اظهار کرد: این بیمارستان کاملاً از بیمار تخلیه شده است و با ۲۰۰ تخت بستری با امکانات مورد نیاز و لازم آماده خدمات رسانی در زمان احتمالی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳ بیمار مشکوک به این بیماری در این مرکز بستری هستند خاطر نشان کرد: تا این لحظه هیچ موردی از ابتلاء به ویروس کووید -۱۹ در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: نمونه‌های که از بیماران دریافت می‌شود برای تشخیص به انستیتو پاستور تهران ارسال می‌شود که تا این لحظه تمامی مواردی که پاسخ داده شده منفی بوده است.

مسئول کارگروه مراقبت و درمان بیماری COVID‏-۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه ۹ مرکز خدمات جامع سلامت برای ارجاع بیماران مشکوک به کرونا در سطح شهر مشهد در نظر گرفته شده است و تا ساعت ۲۱ شب فعال و تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده است خاطر نشان کرد: در این مراکز بر اساس پروتکل‌های علمی، معاینات صورت می‌گیرد و در صورت مشکوک بودن بیمار به مراکز سطح دو ارجاع داده می‌شوند.

دکتر بدیعی خاطر نشان کرد: در صورتی که بیمار نیاز به خدمات بستری داشته باشد از سطح دو به بیمارستان ریفرال که بدین منظور آماده سازی شده است ارجاع داده می‌شود.

مسئول کارگروه مراقبت و درمان بیماری COVID‏-۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه مردم در صورت بروز علائم شبیه بیماری کرونا (تب و تنگی نفس) از حضور در مراکز اورژانس و ایجاد ازدحام پرهیز کنند اظهار کرد: حضور در مراکز پر تراکم زمینه ساز انتقال بیماری هاست و شهروندان برای پیشگیری از این مشکل به فرایند رسیدگی به بیماران مبتلا توجه داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه مردم با دوری از استرس و اضطراب به بهداشت فردی خود توجه داشته باشند و به طور مرتب شستشوی دست‌ها را با آب و صابون مایع فراموش نکنند اظهار کرد: وجود استرس در بدن موجب کاهش سطح ایمنی و مقاومت بدن می‌شود بنابراین مردم با حفظ خونسردی به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.