جانشین فرمانده انتظامی تایباد روز سه‌شنبهدر این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: هم‌اینک هیچ محدودیتی برای ورود و خروج اتباع افغانستان از طریق مرز دوغارون به ایران وجود ندارد و رفت و آمد در این گذرگاه مرزی به صورت عادی در جریان است.

سرهنگ رمضان رجبی افزود: در پی شیوع بیماری کرونا دیروز پنجم اسفند ماه جاری فقط برای ساعاتی خروج مسافر از مرز دوغارون ایران به سمت افغانستان از سوی دولت کشور همسایه متوقف شد. 

وی ادامه داد: با پیگیری بهنگام و مناسب مرزداران جمهوری اسلامی ایران مسافرینی که به این خاطر معطل مانده بودند در یکی از فضاهای اقامتی شهر تایباد اسکان یافتند و امروز با رفع مشکل از مرز دوغارون وارد افغنستان شدند.

دوغارون تنها گذرگاه مرزی رسمی میان ایران و افغانستان در شمال شرق ایران روزانه محل رفت و آمد مرزی افزون بر سه هزار و ۵۰۰ مسافر است. 

مدیرکل گمرک مرزی دوغارون هم به خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت اقتصادی در این منطقه بدون هیچگونه مشکل، محدودیت و تداخل در جریان بوده و همه رویه‌های ترانزیت، واردات و صادرات از این طریق در حال انجام است.

محمد کوه‌گرد افزود: روزانه افزون بر ۷۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت از طریق مرز دوغارون بین ایران و افغانستان رفت و آمد دارند.

مدیریت شبکه بهداشت و درمان تایباد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی اقدامات بهداشتی و درمانی در مرز دوغارون برای سلامت مسافران و عموم مردم در این شهرستان معمول شده و حتی به منظور ارائه خدمات روانتر شمار بیشتری از کارکنان بهداشت و درمان هم‌اینک در سالن ترانزیت مسافری مرز دوغارون مستقر هستند.

دکتر حیدر احسانی افزود: در همین چارچوب اقدامات اولیه بهداشتی همچون تب‌سنجی و معاینات معمول برای همه مسافرانی که قصد عبور از مرز دوغارون را دارند در حال انجام است.

وی تاکید کرد: تاکنونه هیچگونه مورد مشکوک به بیماری کورونا در شهرستان تایباد و محدود مرز دوغارون مشاهده نشده است.

مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری تایباد و این شهر در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارند.

سالانه افزون بر یک میلیون مسافر از طریق مرز دوغارون بین ایران و افغانستان رفت و آمد می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.