سورنا ستاری روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از شماری از شرکتهای دانش بنیان پاک علم و فناوری خراسان در جمع خبرنگاران افزود: طی یک سال گذشته در زمینه توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاقات خوب و قابل توجهی افتاده است و امیدواریم همچنان شاهد رشد توانمندی و فعالیت این شرکت‌ها در کشور باشیم.

وی در خصوص تحقیقات و تلاشهای احتمالی برای درمان کرونا در ایران نیز گفت: خود چینی‌ها پروتکل‌های درمانی مناسبی را توسعه داده‌اند و اتفاقات خوبی در حوزه درمان در حال انجام است اما هر گونه اطلاع رسانی در خصوص اقداماتی که در این خصوص در کشور انجام می‌شود توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: هم اکنون در کشور ۴۳ پارک علم و فناوری با ظرفیت‌های مختلف و توان و ظرفیت علمی و نیروی انسانی متفاوت از هم در مسیر توسعه کشور فعالیت دارند.

پارک علم و فناوری خراسان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت‌ها و موسساتی که بر پایه علم و دانش فعال هستند آغاز کرده است و بیش از چهار هزار نفر در ۳۴۰ شرکت فناور و دانش بنیان در این پارک علم و فناوری فعالیت دارند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح امروز برای انجام یک سفر یک روزه وارد مشهد شد و پس از بازدید از پارک علمی و فناوری خراسان، کلنگ‌زنی نخستین پردیس خصوصی فناوری دارویی و تجهیزات پزشکی، بازدید از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افتتاح یک مرکز نوآوری خصوصی، شرکت در نشست رونق تولید و اقتصاد دانش‌بنیان استان خراسان رضوی و زیارت حرم رضوی را در برنامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.