سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، پیش از ظهر امروز ضمن بازدید از پارک علم و فناوری خراسان رضوی، در جمع خبرنگاران در ارتباط با وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی، اظهار کرد: خراسان رضوی در حوزه‌های دانش‌بنیان برای کشور استان مهمی است.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های قابل قبولی در خراسان رضوی وجود دارد، افزود: اما هنوز با پتانسیل‌های ذاتی و واقعی در خراسان رضوی فاصله بسیار است. در حوزه تحریم‌ها نیز اتکای کشور به همین شرکت‌ها است و خوشبختانه در یک سال گذشته اتفاقات خوبی در توسعه شرکت‌ها آن هم در سایه تحریم‌ها افتاده است.

معاون رئیس جمهور در ارتباط با فعالیت‌های تولیدی در خصوص مقابله با ویروس کرونا، گفت: در حوزه محصولات سلامت در رابطه با اتفاقات اخیر، ماسک‌های نانو در حال تولید هستند. تنها چند کشور در دنیا می‌توانند دستگاه‌های فیلترهای استریل نانو را بزنند و ما یکی از این کشورها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در تمامی حوزه‌ها تعداد قابل توجهی شرکت دانش بنیان داریم، اضافه کرد: در چند روز گذشته قرارداد حدود پنج میلیون ماسک بسته شده است که البته این ماسک‌ها برای کادر درمانی استفاده می‌شود تا آنان در این بحث مشکل خاصی پیدا نکنند.

ستاری ضمن تاکید بر اینکه اتفاقات مربوط به ویروس کرونا باید فقط توسط کمیته تعیین شده اطلاع‌رسانی شود، اظهار کرد: در زمینه تولید مشکلی وجود ندارد و فقط بحث‌های دلالی مشکل‌ساز هستند. همچنین خود چینی‌ها پروتکل‌های درمانی مناسبی را توسعه داده‌اند و باید گفت که اتفاقات خوبی در حال وقوع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.