دبیر نخستین جشنواره تئاتر تک نفره مونوراز روز یکشنبه در نشست خبری پیرامون این رویداد هنری گفت: "مونوراز" نمایشی با هنرنمایی یک بازیگر است که برای نخستین بار در این استان توسط دانشجویان مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر به اجرا گذاشته می‌شود.

مهدی خادمی افزود: ۵۴ متن نمایشی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از بازخوانی آثار از بین آنها ۳۰ متن انتخاب گردید و در مرحله بازبینی آثار، ۱۲ اثر به بخش نهایی این جشنواره راه یافت.

وی ادامه داد: این جشنواره از پنجم تا هفتم اسفند با نمایش ۱۴ اثر شامل ۱۲ اثر انتخابی و ۲ اثر مهمان در تالار فردوسی مجتمع جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار می‌شود و رضا صابری، محمد مداح حسینی، ریحانه سلامت و اکرم سادات، این آثار را داوری خواهند کرد.

وی گفت: هم نوازی ساس‌ها، دیکتاتور بزرگ، آواره، عروسک جنگی، کافه پولشری، مده آ، کبوتری ناگهان، کمدی با طعم اسپرسو، آخرین نوار کراپ، من کی‌ام؟، متاسفیم که به زحمت افتادید، کولاژ دردهای مشترک، پیش از صبحانه، ۲۲ مگاپیکسل، آثاری هستند که در این جشنواره به روی صحنه می‌روند.

دبیر جشنواره تئاتر تک نفره مونوراز، زمان برگزاری مراسم پایانی این رویداد را عصر چهارشنبه هفتم اسفند ذکر کرد و افزود: از بین این آثار دو اثر برگزیده خواهد شد که پس از پایان جشنواره اکران عمومی آنها برای شهروندان مشهد انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: درصدد هستیم دبیرخانه دایمی جشنواره تئاتر تک نفره مونوراز در مرکز علمی کاربری فرهنگ و هنر مشهد ایجاد شود تا بتوان از این طریق این جشنواره را در گستره ملی برگزار نمود.

رییس مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این مرکز تنها مرکز آموزش عالی استان است که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارد.

یوسف رمضانی افزود: این مرکز فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرده و دانشجویان را در رشته‌های هنری از جمله سینما و تئاتر، هنرهای تجسمی و بازیگری تئاتر آموزش می‌دهد.

وی تعداد دانشجویان این مرکز را ۶۰۰ نفر ذکر کرد.

مدیر اداره فرهنگی، دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی نیز گفت: این دانشگاه ۴۱ مرکز آموزشی با حدود ۲۵ هزار و ۴۰۰ دانشجو در استان دارد.

حمیدرضا آذرباد افزود: شورای فرهنگی، دانشجویی در همه مراکز علمی کاربردی خراسان رضوی راه‌اندازی شده و یک سری برنامه‌های نوآورانه از طریق انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی و اجتماعی مستقر در این مراکز دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: پارسال ۱۲ میلیارد ریال در حوزه فرهنگی، هنری در مراکز علمی کاربردی خراسان رضوی هزینه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.