امیر مرتضوی عصر جمعه با حضور در ستاد انتخابات شهرستان مشهد طی گفتگو با خبرنگاران افزود: در برخی شهرهای استان خراسان ضوی از جمله حاشیه مشهد این افراد کاروانهای مینی‌بوس و اتوبوس راه‌انداخته و برای یک نامزد خاص تبلیغ داشتند.
وی بدون اشاره به تعداد افراد دستگیر شده ادامه داد: رویکرد دستگاه قضایی پیشگیری حداکثری از تخلفات و برخورد حداقلی است لذا فضای مجازی و حقیقی با دقت رصد شده و در سطح شهرستان‌ها و نیز مرکز استان خراسان رضوی قاضی ویژه برای رسیدگی به تخلفات احتمالی مستقر می‌باشد. 

معاون دادگستری‌کل خراسان رضوی گفت: با حضور تمامی نهادها، دستگاه قضایی، ماموران انتظامی و امنیتی تخلفات انتخاباتی به کمترین میزان ممکن رسیده و با ارتباطاتی که وجود دارد هر نوع تخلف و مشکل بطور سریع برطرف می‌شود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۷۵ هزار نیروی اجرایی برای این تعداد شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده و هزار و ۶۱۲ شعبه از این تعداد در روستاها قرار دارند.

هچنین به دلیل احتمال مراجعه بیش از حد معمول رای دهندگان به حدود هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای، برای این شعب به جای پنج نفر عامل اجرایی هفت نفر در نظر گرفته شده است.

جمعیت واجدان شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی چهار میلیون و ۵۰۳ هزار و ۶۱۰ نفر است. از این تعداد دو میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۸۲ نفر زن و دو میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۲۸ نفر مرد هستند. ۲۵۴ هزار و ۱۹۸ نفر نیز به عنوان رای اولی برای نخستین بار در انتخابات و تعیین سرنوشت سیاسی خود شرکت کرده‌اند.

همچنین شمار حوزه‌های انتخابیه اصلی خراسان رضوی ۱۲ حوزه است. علاوه بر این تعداد در ۶۳ حوزه انتخابیه فرعی نیز انتخابات برپا شده و در مجموع ۳۰ فرمانداری و ۴۵ بخشداری در سطح خراسان رضوی به عنوان حوزه‌های اصلی و فرعی در این چارچوب فعالیت می‌کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.