علی رستمی روز جمعه پس از انداختن رای خود به داخل صندوق در یکی از حوزه های انتخابیه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این حضور پرشور نشان می‌دهد مردم همچنان پشتیبان نظام اسلامی هستند و در پاسداری از ارزشهای والای آن از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

وی ادامه داد: امت اسلامی و به ویژه مردم متدین تربت‌حیدریه با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های اخذ رای، تمام توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی را نقش برآب خواهند کرد و یک بار دیگر به تمام بدخواهان ثابت می‌کنند که نظام خود را دوست دارند و به هیچ بیگانه ای اجازه دخالت در امور جاری کشور را نخواهند داد. 

فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: در حوزه انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات ۲۸۲ شعبه اخذ رای برای انتخابات در نظر گرفته شده که از این تعداد ۳۸ درصد شعب در نقاط شهری و ۶۲ درصد در نقاط روستایی هستند و تعداد عوامل برگزاری انتخابات نیز در این حوزه انتخابیه حدود ۶ هزار نفر است.
رستمی افزود: دستگاه‌های احراز هویت به صورت مرتب و منظم کار می کنند و در این دوره من در دفتر کارم تمام مراحل و فرایندهای انتخاباتی را به صورت لحظه به لحظه رصد می کنم.
وی ادامه داد: طبق آمار سال ۹۵ جمعیت سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه حدود ۳۴۳ هزار و ۷۴۰ نفر است که از این تعداد ۲۳۰ هزار و ۸۸۰ نفر معادل ۶۳ درصد جمعیت حوزه انتخابیه حایز شرایط رای دادن هستند و از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۸۰ نفر در این حوزه انتخابیه رای اولی هستند.

فرایند رای‌گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح امروز جمعه دوم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۲۳ شعبه اخذ رای ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی آغاز شد.
براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی هم‌اینک ۷۵ هزار نیروی اجرایی در سطح این استان دست‌اندرکار تمشیت اجرای امور انتخابات هستند. در این چارچوب برای هر شعبه اخذ رای پنج نفر نیروی اجرایی مشغول کار هستند.
همچنین شمار عوامل اجرایی برای پاسخگویی به مراجعه احتمالا بیش از حد معمول رای‌دهندگان در هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای خراسان رضوی، تا هفت نفر در نظر گرفته شده است.
چهار میلیون و ۵۰۳ هزار و ۶۱۰ نفر از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در انتخابات امروز واجد شرایط رای دادن هستند.
دو میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۸۲ نفر از این تعداد شهروند خراسانی را زنان و دو میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۲۸ نفر آنها را مردان تشکیل می‌دهند.
رای‌اولی‌های خراسان رضوی نیز ۲۵۴ هزار و ۱۹۸ نفر هستند که امروز برای نخستین بار با حضور در پای صندوق رای‌گیری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در تعیین سرنوشت سیاسی خود مشارکت می‌کنند.
آخرین آمار تعداد نامزدهای باقیمانده در عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی ۴۷۹ نفر یعنی۲۷ رقیب برای هر صندلی سبز خانه ملت از این استان است.
امروز همچنین انتخابات میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور پنج نامزد در خراسان رضوی در جریان است.
برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری، ۲۸۲ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در نظر گرفته شده است که از این تعداد، ۱۰۸ شعبه در شهر تربت‌حیدریه و بخش مرکزی، ۳۸ شعبه در بخش جلگه رخ، ۱۷ شعبه در بخش کدکن، ۱۱ شعبه در بخش بایگ، ۲۴ شعبه در شهر فیض‌آباد و بخش مرکزی، ۲۳ شعبه در بخش شادمهر، ۳۶ شعبه در شهر دولت‌آباد و بخش مرکزی و ۲۵ شعبه نیز در بخش سلیمان زاوه، آرای مردم را جمع‌آوری می‌کنند.

بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن، جمعیت سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه ۳۴۳ هزار و ۷۴۰ نفر است که از این تعداد ۲۳۰ هزار و ۸۸۰ نفر معادل ۶۳ درصد جمعیت حوزه انتخابیه حایز شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۸۰ نفر رای اولی محسوب می‌شوند. 

حوزه انتخابه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات، یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.