سردار سرتیپ علی بلالی روز چهارشنبه در یادواره شهدای محور مقاومت در مسجد جامع تربت‌حیدریه افزود: از زمان پیروزی انقلاب، آمریکایی‌ها با راه اندازی شورش‌های منطقه‌ای، فتنه و قائله‌های قومی و مذهبی درصدد بودند شهرها و استان‌های مرزی را از کشور جدا کنند اما حضور مردم در صحنه مانع از اجرای این توطئه شوم شد.
وی ادامه داد: اوج این توطئه‌ها در حمله نظامی برای آزادسازی گروگان‌ها در اردیبهشت ۵۸ بود که امدادهای الهی در صحرای طبس، آمریکایی‌ها را غافلگیر کرد و در ادامه با تحریک و تجهیز صدام، هشت سال جنگ تحمیلی را علیه این ملت به راه انداختند.

وی گفت: در شرایطی که تاریخ چند هزار ساله ایران دستخوش اتفاق و جنگ‌های متعدد شده بود و بخش‌های بزرگی از این سرزمین جدا شد، شهدای گرانقدر برای نخستین بار در تاریخ ایران طی دوران هشت سال جنگ سخت تحمیلی، اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این مرز و بوم به دست دشمن بیفتد.

سردار بلالی، ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را اشتباه بزرگ آمریکا دانست و افزود: وقتی سیاستمداران آمریکایی اراده ملت ایران و نظام را در انتقام سخت به درستی درک کردند، بارها با پیام های متعدد از طریق کشورهای مختلف در گام نخست تهدید کردند که چنانچه اقدامی تلافی جویانه انجام شود پاسخ خواهند داد، اما در ادامه گفتند تحریم‌های بعد برجام را لغو می‌کنیم اما با پاسخ کوبنده موشکی ایران به عین الاسد که ۱۲۰ کشته برجای گذاشت، مواجه شدند.

وی ادامه داد: همانگونه که انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها را از کشور اخراج کرد، خون شهید سلیمانی و شهدای محور مقاومت به زوال ایالات متحده از منطقه منجر خواهد شد.

وی گفت: روزی دقت موشک‌های ما کیلومتری بود اما به فضل خدا و پشتوانه شهید تهرانی مقدم و سایر شهدا و متخصصان، این دقت امروز به مرحله‌ای رسیده که هر نقطه ای از پایگاه‌های آمریکایی را در منطقه هدف قرار می‌دهد.

سردار بلالی رسالت امروز جامعه را بعد از راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن، حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس عنوان کرد و افزود: نیاز جامعه امروز، مجلس قوی و کارآمد با نمایندگانی شجاع و نترس است که اسیر کنوانسیون های استعماری و استکباری نشوند و با نگاه به داخل، کشور را بسازند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.