علیرضا رزم حسینی دوشنبه شب در جلسه ستاد انتخابات خراسان رضوی در مشهد افزود: امیدواریم نرخ مشارکت در انتخابات پیش رو در این استان زیاد باشد و مردم همانگونه که در تشییع پیکر سرباز صدیق کشور حضور داشته و نسبت به شهید سلیمانی قدرشناسی کردند در انتخابات نیز حضور فعال داشته باشند.
وی جمهوری اسلامی را نظام مردم سالار عنوان کرد و ادامه داد: انتخابات از نعمات جمهوری اسلامی است و با بیش از ۴۱ سال انتخابات در این کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم تمام مسوولان نظام از این طریق انتخاب شده‌اند.
وی گفت: رای مردم حقالناس است و باید از رای مردم حراست شود تا مردم احساس کنند انتخابات آزاد انجام می‌شود.
رزم حسینی کشور را در شرایط کنونی نیازمند حضور فعال مردم در انتخابات دانست و افزود: مجلس مرکز قدرت و قانونگذاری کشور است، بودجه در آن  تصویب می‌شود و وزرا در مجلس رای اعتماد می‌گیرند.  
وی ادامه داد: از اصحاب رسانه و خبرنگاران که فضای بسیار خوبی برای اطلاع رسانی مردم ایجاد کرده‌اند سپاسگزارم و این قشر سهم بسیار در مشارکت مردم بر عهده دارند.

وی گفت: در یک سال گذشته جلسات متعدد با احزاب و تشکل‌های سیاسی در استانداری و خانه احزاب استان برگزار شد و معاونت سیاسی نیز نشست‌های بسیار داشته است.

استاندار خراسان رضوی افزود: همه نامزدهای انتخابات با رعایت تقوای انتخاباتی، سیاسی و اخلاق، تبلیغات خود را انجام می‌دهند و رقابت‌های انتخابات در سطح خوبی است و نسبت به دوره های گذشته از سطح بالاتری برخوردار است.
وی ادامه داد: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در استان با همدلی همه ارکان اجرایی و نظارتی و دستگاه قضایی ایجاد شده است.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی نیز گفت: با تلاش همه عوامل اجرایی و نظارت، این استان آماده برگزاری پرشور انتخابات است و دغدغه‌ای در این خصوص وجود ندارد، در این راستا مانورهای مختلف صورت گرفته و برای فراهم نمودن زمینه برگزاری انتخابات، اقدامات لازم انجام شده است.
حسن جعفری افزود: اجرا و حسن اجرای قانون انتخابات و التزام به موضوع رقابت، تامین امنیت، سلامت، مشارکت و بی طرفی کامل جزو وظایف قانونی وزارت کشور است و  این مهم نیز در دستور کار استانداری قرار دارد.
وی ادامه داد: ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات در این استان فعالیت دارند.
رییس ستاد انتخابات استان گفت: تا روز گذشته ۷۰ درصد نامزدهای نمایندگی شماره حساب خود را اعلام کرده و اقدامات لازم در زمینه اجرا قانون شفافیت فعالیت‌های نامزدهای انتخابات را انجام دادهاند.
وی از تشکیل ستاد امنیت انتخابات در استانداری خراسان رضوی خبر داد و افزود: دشمنان به دنبال این هستند که فرصت انتخابات را به تهدید تبدیل کنند لذا پیش بینی لازم در این زمینه صورت گرفته و سناریوهای مختلف امنیتی برای آنها در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در این دوره تعامل خوب و دو طرفه بین هیات اجرایی و دستگاه قضا ایجاد شده است و آسیب شناسی انتخابات ادوار گذشته انجام شده و راهکارهای مناسب در این ارتباط در نظر گرفته شده است.
وی همچنین از  تحویل چهار هزار و ۷۱۰  دستگاه احراز هویت به استان خبر داد و گفت: حدود ۱۰ میلیون برگ رای و تعرفه به استان منتقل شده و حدود پنج هزار خودرو وظیفه حمل و نقل عوامل اجرایی را در ایام رای گیری و انتخابات برعهده دارند.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.
استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.
حوزه انتخابیه مشهد و کلات با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی، بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.