طاهره طهماسبی روز دوشنبه در نشست تقدیر از بانوان کتابخوان مشهد افزود: در چهل سال ابتدایی انقلاب به جایگاه برجسته زنان و بانوان ایران اسلامی توجه ویژه‌ای شد و در چهل ساله دوم نیز باید در حوزه علمی و پژوهشی کشور این مسیر روشن ادامه پیدا کند.
وی با اشاره به توجه به اقتصاد و سبک زندگی اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب ادامه داد: زنان به عنوان بخش مهمی از جامعه در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نقش تاثیرگذار داشته و در خراسان رضوی نیز در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به عنوان معین اقتصادی حضور پررنگ دارند.
وی گفت: در جامعه اسلامی اقدامات بسیار خوبی برای زنان انجام شده و در حوزه فرهنگ نیز شاهد برنامه‌های خوبی نظیر نشست‌های کتابخوان ویژه بانوان هستیم. 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌ رضوی نیز در این نشست گفت: در حال حاضر در همه کتابخانه‌های عمومی، بخش‌های کودک و بخش مادر و کودک وجود دارد و مادران و فرزندان می‌توانند با حضور در کتابخانه های عمومی از این فضاهای مفرح، امید بخش و انرژی آفرین استفاده کنند.

حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: امروز میثاق نامه مادران و زنان کتابخوان برای اولین بار در جشن مادران و بانوان کتابخوان امضا می‌شود که همراهی در اجرای بندهای مختلف آن، زمینه‌ای برای شکل گرفتن خانواده‌های کتابخوان و اعتلا بخشی به نهاد خانواده در جامعه اسلامی خواهد بود.
در این نشست از بانوان و مادران کتابخوان کتابخانه های عمومی بویژه نویسندگان و مولفان قدردانی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.