سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر چهارشنبه در نشست تخصصی روسا و معاونان هیات‌های اندیشه ورز بسیج اصناف کشور افزود: شرایط اقتصادی کنونی کشور به نحوی است که رسیدن به اهداف اصلی انقلاب اسلامی در گام دوم خود یعنی ایجاد جامعه و تمدن سازی اسلامی را بعید می نمایاند.

وی ادامه داد: برای تمدن سازی اسلامی، بودجه عمومی کشور که اکنون ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است باید به پنج تا ۱۰ برابر افزایش یابد، رشد اقتصادی کشور باید به ۱۲ تا ۱۵ درصد برسد و نرخ مالیات ستانی باید به عدد ۴۰ درصد برسد که اکنون با این اعداد فاصله زیادی داریم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کل مالیات جمع آوری شده در کشور کمتر از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که کفاف تامین نصف حقوق پرسنل دولت را هم نمی‌دهد لذا باید در این شرایط یا نفت بفروشیم یا از بانک مرکزی استقراض کنیم که هر دو کار تورم زا است.

قاضی زاده هاشمی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب یکی از اسناد اصلی و اساسی برای رویکرد آتی انقلاب اسلامی است و با توجه به مسئولیتی که دارد از جنس قدسی است.

وی ادامه داد: هدف از گام دوم انقلاب، جامعه سازی است به این معنا که یک جامعه الگو برای بشریت ایجاد شود و مسیر جامعه سازی اسلامی هم از دولت سازی می گذرد که هم مبانی اسلامی داشته باشد و هم  کارگزارانش بر اساس مبانی اسلامی انتخاب شوند و براساس این مبانی عمل کنند.

او اضافه کرد: ملت ایران ۲۰ سال است که پشت دولت اسلامی متوقف مانده است یعنی براساس چشم انداز سند توسعه‌ای که رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند پس از گذشته سه دوره ۲۰ ساله و در افق سال ۱۴۰۰ باید دولت اسلامی شکل گرفته باشد و در مسیر شکل گیری جامعه اسلامی قدم برداریم اما ما ۲۰ سال از این برنامه عقب افتاده‌ایم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب این است که این ریل باید عوض شود یعنی با این ساختار و طبقه سیاستمدار در کشور، عده‌ای که قبلا انقلاب را شکل داده بودند اکنون قادر نیستند در مسیر گام دوم انقلاب قدم بگذارند و در جهاد اکبر که تحول درونی است گیر کردند و با وجود این که ۲۰ سال هم برای این جهاد فرصت داشتند اما نتوانستند این کار را انجام دهند و عقب گردهایی هم داشتند.

قاضی زاده هاشمی افزود: دولت اسلامی مجموعه عناصر و ساز و کارهای کشور اعم از انتخابی و انتصابی است و هم اینک در پی جهت گیری رهبری، تحول رویکردی در قوه قضائیه شکل گرفته است که در مجلس و دولت هم باید این تحول اتفاق بیفتد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.