حسین سنجرانی روز دوشنبه در جمع دست اندرکاران برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در خواف افزود: انتقاد نامزدهای انتخاباتی باید منصفانه باشد و تخریب شایسته نیست و نباید علیه یکدیگر فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی باید با رعایت اخلاق انتخاباتی در دوران تبلیغات و زمان برگزاری انتخابات، منشور اخلاق، حقوق و تکالیف نامزدها بر اساس قانون را مطالعه کنند و آن را در فعالیت‌های خود رعایت نمایند.

رییس مرکز حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار گفت: این حوزه انتخابیه آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات باشکوه توام با حضور حداکثری مردم را دارد و باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای این امر بهره را گرفت.

سنجرانی افزود: مردم شیعه و سنی این منطقه همانگونه که با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمنان را مایوس کردند، با شرکت باشکوه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری بار دیگر حمایت خود را از منویات رهبر معظم انقلاب و آرمان‌ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی نشان خواهند داد.

وی ادامه داد: از مجموع ۵۸ داوطلب نامزدی برای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار ۲۷ نفر رد صلاحیت شده یا انصراف دادند و در نهایت اسامی ۳۱ نامزد انتخاباتی تایید صلاحیت شده از طریق فرمانداری‌ها اعلام شد.

فرماندار خواف گفت: سه هزار نفر در ۱۳۳ شعبه اخذ رای در  این حوزه انتخابیه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را بر عهده دارند که ۸۶ شعبه اخذ رای در شهرستان خواف و ۴۷ شعبه در شهرستان رشتخوار فعال خواهد بود. 

جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفری شهرستان‌های خواف و رشتخوار شامل ۱۱۲ هزار نفر جمعیت روستایی ساکن ۱۶۵ روستای این خطه در جنوب استان خراسان رضوی، یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند.

شهرستان مرزی خواف که مرکز آن در ۲۷۸ کیلومتری جنوب شرقی مشهد است، ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

۱۸ نفر از ۲۹۰ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان استان خراسان رضوی هستند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.