۲۸ حزب اصلاح‌طلب در خراسان رضوی از آغازین روزهای نام‌نویسی برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی وارد کارزار شدند و سعی در معرفی نامزدهای قوی در جریان اصلاحات داشتند.
۶۴ درصد از هزار و ۵۴ داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان خراسان رضوی تاکنون تایید صلاحیت شده‌اند. در این میان جریان اصلاح‌طلبی اعلام کرد افراد قوی و مورد نظر آنها رد صلاحیت شده‌اند ولی با این وجود در جریان انتخابات حضور فعال دارند.
 

تحریم انتخابات نه، تکریم مردم آری
رییس شورای سیاست‌گذاری انتخابات اصلاح‌طلبان خراسان رضوی پیرامون نحوه فعالیت این جریان سیاسی در انتخابات گفت: در میان تایید صلاحیت‌شدگان تاکنون گزینه شاخصی از اصلاح‌طلبان و گزینه‌های مدنظر آنها وجود ندارد لذا از بین گزینه‌های موجود در شهر مشهد نتوانستیم به لیست مطلوب برسیم.
محمدصادق جوادی‌حصار در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در شهر مشهد لیست ارائه نمی‌کنیم و این عدم ارائه لیست به معنای نفی دیگر نامزدهای تایید صلاحیت و نفی شخصیت، علمیت و قابلیت سایر نامزدها نیست. همچنین به معنای تحریم انتخابات هم نیست بلکه به معنای تکریم مردمی است که حق انتخاب دارند.
وی ادامه داد: با توجه به عملکرد گذشته و کارنامه‌ای که در حوزه انتخابات مجلس از "لیست امید" مشاهده شد، تصمیم بر این است از نیروهای کارنامه‌دار و امتحان پس‌داده جریان اصلاح‌طلبان حمایت کنیم و اگر فردی با این شرایط نبود انتخاب کردن و گزینشگری را به مردم می‌سپاریم. 
این فعال سیاسی گفت: چون گزینه قابل دفاع برای خود پیدا نمی‌کنیم جسارت نمی‌کنیم حق انتخاب را از مردم سلب کنیم، به احزاب عضو شورای اصلاح طلبان هم اختیار به صورت مصوبه و ذاتی داده شده تا اگر خودشان به لیستی برسند لیست را معرفی کنند.
وی افزود: در تهران هشت گروه به لیست رسیده‌اند و آن را معرفی می‌کنند. در مشهد نیز اگر حزبی توانست لیست ارائه دهد از این اقدام استقبال می‌کنیم اما مسوولیت ارائه لیست بر عهده خود حزب است.
جوادی‌حصار ادامه داد: در شهرستانها نیز در کاشمر، تربت‌حیدریه و تربت‌جام نامزدهایی با گرایش اصلاح‌طلبی وجود دارند که تاکنون فقط نامزد انتخابات در کاشمر اعلام کرده در این دوره نیز با عنوان اصلاح‌طلب در انتخابات حضور دارد لذا فعلا به جز کاشمر در شهرستان دیگری نمی‌توانیم به طور مشخص نامزدی با عنوان اصلاح‌طلب معرفی کنیم.
وی در خصوص تبلیغات انتخابات نیز گفت: تاکنون میزان تبلیغ نامزدها در فضای مجازی بسیار بیشتر از فضای شهری بوده‌ و تبلیغات در فضای شهری از رونق لازم برخوردار نبوده است. 

تبلیغات فردی
رییس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: طبق اعلام شورای اصلاح‌طلبان لیستی از این جریان ارائه نمی‌شود ولی به احزاب یا اشخاص حقیقی که مایل به حمایت از نامزدها باشند اجازه لازم داده شده‌ است.
ناصر آملی افزود: شورای اصلاح‌طلبان مانعی برای افراد یا احزاب از این حیث که از یک لیست یا ائتلاف و فرد خاص حمایت کنند قرار نداده‌ است.
وی ادامه داد: گرچه به دلیل رد صلاحیت مشاهیر اصلاح‌طلب، شورا نتوانست لیست ارائه دهد اما این امر باعث نمی‌شود افراد اصلاح‌طلب و تکنوکرات که به برای کشور مفید هستند نتوانند در انتخابات حضور داشته‌ باشند و مانع رای بدنه اصلاح‌طلبی به آنها نمی‌شود. 
این فعال سیاسی گفت: البته یک ائتلاف مستقل از احزاب شکل گرفته و بین سه تا پنج نفر از افراد تکنوکراتی که در واقع از حیث وضعی اصلاح‌طلب هستند حضور دارند که گرایش اصلاح طلبانه دارند و ممکن است برخی احزاب و افراد از آن حمایت کنند ولی تاکنون احزاب و شورای اصلاح طلبان لیستی ارائه نداده‌اند. 
وی افزود: حزب مردم سالاری در حال تلاش برای بستن لیست است اما تا کنون چیزی اعلام نکرده است. 
آملی ادامه داد: در میان نامزدهای موجود هم اصلاح‌طلبانی وجود دارند ولی چون لیستی ارائه نشده به صورت فردی تبلیغات را انجام می‌دهند.
مسئول کمیته شهرستانهای شورای اصلاح طلبان خراسان رضوی نیز گفت: طبق اجماع شورای اصلاح‌طلبان استان لیستی برای انتخابات ارائه نمی‌شود لذا احزاب می‌توانند با نام خود ارائه لیست داشته‌ باشند. 
رضا گلستانی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون لیستی از سوی احزاب نیز ارائه نشده و تبلغات نامزدهای موجود با گرایش اصلاح‌طلبی به صورت فردی و شخصی صورت می‌گیرد. 
تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  از بامداد پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه آغاز شده و تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات یعنی روز دوم اسفند ماه آینده ادامه دارد.  
۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.
استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.
حوزه انتخابیه مشهد و کلات با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی، بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.