پس از اعلام نتایج اعتراض به رد صلاحیت نامزدهای انتخابات و اعلام فهرست نهایی داوطلبان یک ائتلاف رسمی اصولگرا در استان و مشهد اعلام موجودیت کرد و پس از آن برخی نیروهای اصولگرا و احتمالا مستقل نیز در فضای مجازی ائتلافهای دیگری را منتشر نمودند.

این ائتلاف اصولگرا روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن نتیجه آرای مجمع عمومی خود و اسامی پنج نامزد اصولگرایش برای حوزه انتخابیه مشهد و کلات را به منظور شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد و سپس با اندکی تاخیر نامزدهای شهرستانی خود در این استان را نیز تعیین کرد.

البته برخی اصولگرایانی که از راهیابی به جمع نامزدهای یاد شده در مشهد باز مانده بودند و یا اصولا سازوکار تعیین نامزد اصلح توسط این شورا  را قبول نداشتند ائتلافهایی را تشکیل دادند که برخی پنج نامزدی و تعدادی نیز کمتر از آن بودند.

برخی چهره های مستقل نیز با انتشار فهرست و ائتلاف با برخی چهره های شاخص اصولگرا به مطرح نمودن خود پرداختند.

اما اصلاح طلبان خراسان رضوی هم که پیش از این اعلام کرده بودند هیچ فهرست و یا ائتلافی تحت این نام در استان نخواهند داشت بی تحرک ننشستند.

مسئول کمیته شهرستانهای شورای اصلاح طلبان خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مقرر شد هیچ فهرستی با نام اصلاح طلبان در استان منتشر نشود اما برخی احزاب اصلاح طلب که ظاهرا قصد انتشار فهرست دارند تنها می توانند با نام تشکل سیاسی خود اسامی نامزدهای مورد نظرشان را منتشر کنند.

رضا گلستانی افزود: بر خلاف مشهد برخی شهرستانهای استان چهره های کم و بیش اصلاح طلبی دارند که تعیین و  انتشار نام نامزدهای اصلاح طلب آنان پس از اجماع بزرگان اصلاح طلبی در این شهرستانها توسط همان بزرگان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه های انتخابیه" کاشمر، بردسکن و خلیل آباد"، "تربت حیدریه، مه ولات و زاوه"، "تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد"، "درگز"، " چناران و بینالود" و "قوچان و فاروج"  نامزدهای جریان اصلاح طلبی معرفی می شوند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مشهد نیز در همین ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: مطابق قانون تنها تشکلهای سیاسی دارای مجوز می توانند فهرست و ائتلاف انتخاباتی منتشر کنند و در مشهد نیز یک ائتلاف انتخاباتی اصولگرا به صورت رسمی اعلام وجود کرده‌ است.

احمد ریواده افزود: البته جریانهای سیاسی مختلف در سطح ملی نیز می توانند فهرست ائتلافی منتشر کنند اما فعلا اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است با این حال ائتلافهای مختلفی در فضای مجازی به ویژه در مشهد توسط برخی نامزدها تشکیل شده است که رسمی نیست و بر اساس توافق نامزدهای مختلف شکل گرفته است.

تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  از بامداد پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه آغاز شده و تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات یعنی روز دوم اسفند ماه آینده ادامه دارد.  
۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.
استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.
حوزه انتخابیه مشهد و کلات با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی، بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.