مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی روز دوشنبه در دهمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد افزود: امروز کشور ایران سربلند و قوی شده و دشمنان با شیوه های مختلف در صدد تضعیف این نظام هستند. 

وی ادامه داد: مسوولان و همه آحاد جامعه بیش از چهل سال به خوبی در برابر دشمن تاب آوردند که نشانگر این است که دشمنان شکست خورده‌اند.

وی گفت: صحت، امنیت و سلامت، پایه اصلی این نظام است که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در کشور حکمفرما بوده است.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی افزود: دشمنان با راه اندازی جنگ روانی  درصدد هستند مردم را به این نظام بدبین کنند اما نتوانسته‌اند به اهداف شوم خود برسند و همه آحاد جامعه از توطئه های دشمنان آگاهند و در تمام صحنه های انقلاب اسلامی حضور پر رنگ دارند.

وی با اشاره به انتخابات دوم اسفند نیز اظهار داشت: اگر اخلاق و شئونات کامل توسط نامزدهای انتخابات و اطرافیانشان رعایت شود دشمن هیچگاه نخواهد توانست علیه نظام سوء استفاده کند.  

وی گفت: جمهوری اسلامی در تقابل با دشمن همیشه بهتر عمل کرده و دلیل آن استمرا این نظام الهی است.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی همچنین با اشاره به توطئه "معامله قرن" افزود: امروز رژیم صهیونیستی در مناطقی که سالهای قبل اشغال کرده دیگر امنیت ندارد و به همین دلیل آمریکا برای حفظ این رژیم معامله قرن را مطرح کرده است.

وی ادامه داد: همه فلسطینیان معامله قرن را قبول ندارند و آمریکا یک طرفه در حال اجرای آن است که قطعا با شکست روبرو می‌شود.

وی گفت: مانع اصلی برای راه انداختن معامله قرن، ایران است لذا دشمنان نمی‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

افزایش ۳۸ درصدی شعب اخذ رای در مشهد

فرماندار مشهد نیز در این نشست گفت: تعداد شعب اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان نسبت به دوره گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.

محمد رضا هاشمی افزود: در مجموع هزار و ۵۷۰ شعبه اخذ رای برای حوزه انتخابیه مشهد و کلات در نظر گرفته شده که هزار و ۴۰۰ شعبه آن مربوط به شهر مشهد و ۱۲۰ شعبه متعلق به مناطق روستایی این شهرستان در بخش مرکزی و ۵۰ شعبه نیز مربوط به ۲ شعبه فرعی کلات و زاوین در شهرستان کلات است.

وی با بیان اینکه تعامل خوبی بین دفتر نظارت و اجرایی انتخابات در شهرستان مشهد وجود دارد ادامه داد: تمام ادارت شهرستان باید روزهای یکم و دوم اسفند کشیک داشته باشند که هنگام نیاز به آنها دسترسی داشته باشیم.

وی گفت: همه مسوولان وظیفه دارند در انتخابات اصل بی طرفی همراه با مواد قانونی را رعایت کنند زیرا این امر سبب اطمینان مردم می‌شود.

تشکیل ۱۵پرونده تخلف انتخاباتی در خراسان رضوی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی نیز گفت: ۱۵ پرونده تخلف انتخاباتی مربوط به داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان تشکیل شده که در حال رسیدگی است.

سید امیر مرتضوی افزود: تاکنون در مشهد هیچ پرونده تخلف انتخاباتی وجود نداشته که نشان می‌دهد در این شهرستان نامزدهای انتخاباتی در چارجوب قانون حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: افرادی که قصد ورود به مجلس شورای اسلامی دارند ابتدا خود باید به قانون پایبند باشند تا مردم به آنها اعتماد کنند.

وی گفت: قوه قضاییه رفتار نامزدها، ستادهای تبلیغاتی و حرکت هواداران آنها را در استان رصد و پایش کرده و آن را مستند سازی و از آن بهره‌برداری می‌کند.

مرتضوی با هشدار به برخی افراد که از هم اکنون خود را پیروز انتخابات می‌دانند افزود: دستگاه قضایی فعالیت این افراد را رصد و با آن برخورد قاطع خواهد کرد.

شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومتر مربع مساحت شامل سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستاست. کلانشهر مشهد با ۳۵۰ کیلومتر مربع مساحت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.

همچنین ۱۲۸ روستا از مجموع ۲۴۲ روستای بخش مرکزی در حریم شهر مشهد واقع شده‌اند. یک سوم جمعیت این کلانشهر در مناطق حاشیه آن سکونت دارند و ظرف ۵۰ سال اخیر ۸۰ سکونتگاه روستایی وارد محدوده شهری مشهد شده‌ است.

مردم بخش‌های رضویه و احمدآباد مشهد به همراه اهالی شهرستان‌های سرخس و فریمان برای انتخاب یک نماینده در مجلس شورای اسلامی به پای صندوق‌های رای می‌روند و حوزه انتخابیه مشهد (بخش مرکزی) و کلات نیز پنج نماینده دارد.

استان خراسان رضوی با ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.