به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف مهربان امشب در کنگره بانوی آفتاب در تایباد با بیان اینکه امام راحل (ره) چهره سیاسی بسیار پر رنگی دارند، اظهار کرد: ما نباید از چهره عرفاتی ایشان غافل شویم. دیوان اشعار حضرت امام (ره)، بسیار عاشقانه و عارفانه است و نشان از جایگاه هنر در نگاه ایشان دارد.

وی بیان کرد: جامعه هنری باید در پژوهشی، نگاه حضرت امام (ره) به موضوع هنر را بررسی کنند و به عنوان چراغ راه برای هنرمندان عرضه کنند. البته پیشنهاد می‌کنم حتماً دیوان اشعار امام خمینی (ره) را مطالعه کنند تا ببینند چطور عاشقانه خدای خود را به زبان شعر، توصیف و تمجید می‌کند.

مهربان در خصوص رسالت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت، گفت: رسالت خود را در یک جمله تعریف کردیم، «» تلاش در جهت تقویت باور تقریب در امت اسلامی»؛ بنابراین هرکس در مقابل اتحاد امت اسلامی قدم بردارد، ما در مقابل آن ایستاده‌ایم.

وی با اشاره به ارادت شعرای اهل سنت به اهل بیت (ع)، از شعرای تسنن و تشیع خواست که در حوزه وحدت از نظر کمی و کیفی آثار متعددی خلق کنند و بیان کرد: آمادگی داریم این آثار را به چاپ برسانیم، چرا که وحدت امت اسلامی و مقابله با جریان‌های افراطی، نیاز امروز جهان اسلام است.

گفتنی است، در مراسم کنگره بانوی آفتاب، اشعار و مقالات منتخب به ارائه آثار خود پرداختند و در پایان از برگزیدگان بخش‌های شعر و مقاله نویسی تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.