پیش کنگره شعر اهل بیت (ع) با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان، فرماندار ویژه سقز، جمعی از شاعران و علاقه‌مندان به اهل بیت (ع) روز سه‌شنبه در سالن پیامبر اعظم (ص) اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در این مراسم با تبریک دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: امام راحل بر قیام و مبارزه علیه مستکبران و حکومت های ظالم بویژه ایستادگی مقابل رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان راه نجات فلسطین همواره تاکید داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حاتمیان با بیان اینکه حمایت از مظلومیت فلسطین به عنوان آرمان بزرگ مسلمانان، یکی اهداف امام راحل و انقلاب اسلانی است، افزود: طرح معامله قرن توطئه دیگری برای ظلم بر مردم فلسطین است که با اتحاد همه جوامع اسلامی محقق نخواهد شد و شکست بزرگ دیگری برای آمریکا و متحدانش است.

وی تاکید کرد: حضرت امام خمینی (ره) در داخل کشور به دنبال براندازی حکومت شاهنشاهی بود که با تکیه بر قدرت لایزال خداوند و پشتوانه مردم به اهدافش رسید و در بعد خارجی نیز بدنبال اخیای عزت مسلمانان و اقتدار اسلام بودند که بخش مهمی از این هدف محقق شده است.

حجت الاسلام حاتمیان در بخشی دیگر از سخنان خود به سخنان و اشعار برخی متفکران اسلامی از جمله فخر رازی و محبت ایشان به اهل بیت (ع) اشاره کرد و یادآور شد: ایشان عنوان کرده‌اند که محبت و دوستی اهل بیت بر همه امت اسلامی واجب است.

حجت‌الاسلام حاتمیان با اشاره به اینکه کاستی ها و کمبودهایی در کشور وجود دارد تاکید کرد: حاکمیت ظرفیت و پذیریش انتقاد را دارد ولی نبایستی انتقادها به تخریب و هجمه و از بین بردن و نادیده گرفتن دستاوردها تبدیل شود.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم گفت: انتخابات نماد دموکراسی و مردم سالاری در نظام اسلامی است همه باید برای مشارکت حداکثری مردم در این عرصه حساس و سرنوشت ساز تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز هم در این مراسم ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: ۱۴ اثر به دبیرخانه این پیش کنگره ارسال شده که پس از بررسی و اعلام نظر داوران، آثار برگزیده برای حضور در کنگره اصلی معرفی خواهند شد.

امام جمعه سقز نیز در این محفل معنوی با بیان اینکه وحدت و اتحاد مسلمانان، کمر دشمنان را می شکند، به داستان مظلومیت فلسطین اشاره کرد و گفت: دفاع از فلسطین، محوری ترین بحث کنونی جهان اسلام است.  

ماموستا حسین حسینی همچنین با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری کنگره شعر اهل بیت اضافه کرد: امام شافعی (رض) همواره بر ضرورت محبت و ارادت به اهل بیت (ع) تاکید کرده است.

در ادامه ۲ نفر از شعرای شهرستان آثار خود را قرائت کردند و در پایان از شعرا و عوامل اجرایی کنگره تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است کنگره ملی شعر اهل بیت ۱۴ اسفند در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار خواهد شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.