استقبال دوستداران سینما از فیلم‌های جشنواره فجر در مشهد مهمترین رویداد هنری این شهر طی هفته گذشته بود و ۲۷ فیلم منتخب این جشنواره اوقات شبانه جمعی از شهروندان مشهد را به خود اختصاص داد.

هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد با نمایش فیلم‌های بخش سودای سیمرغ، نگاه نو، سیمرغ و پروانه‌ها از ۱۵ بهمن ماه در ۶ سینما آغاز شد و هر شب چهار فیلم در چهار سیانس به نمایش درآمد و بلیت‌های هر فیلم نیز در کوتاه‌ترین زمان به فروش رسید.

پنج فیلم منتخب بخش سیمرغ و پروانه‌ها ویژه کودکان و نوجوانان به صورت رایگان در سالن سینما شهید اصغرزاده به نمایش درآمد و مورد استقبال دانش‌آموزان مدارس مختلف این شهر قرار گرفت.

علاوه بر آن انتخاب کتاب گویشی "سالار" نوشته عباسعلی حشمتی، شاعر پیشکسوت نیشابوری در سطح پیشکسوتان اهل قلم نیروی انتظامی کشور از دیگر رویدادهای هنری این استان در هفته گذشته بود.

"امیر عنایتی" هنرمند خراسان رضوی نیز در هفته یاد شده رتبه دوم عکاسی را در دوازدهمین سوگواره بین‌المللی "مهر محرم" به دست آورد.

هفته پیش همچنین مراسم پایانی نوزدهمین جشنواره فیلم و عکس همزمان با دهه مبارک فجر با حضور پرشور مردم در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برگزار شد و برگزیدگان آن معرفی شدند.

نخستین روزهای دهه فجر نیز شب شعر "سردار مهربانی" با حضور شاعران مطرح شهرستان‌های خلیل آباد، کاشمر و بردسکن به یاد شهید سپهبد سلیمانی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل آباد برگزار شد.

همزمان با دهه فجر، موسسه قرآنی شمیم رحمت در خوشاب با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افتتاح شد و فیلم‌های جشنواره "تجلی نور" نیز در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اکران شد.

ابتدای هفته گذشته نمایش "بهار میاد" توسط هنرمندان گروه سیمرغ از استان خراسان رضوی در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان اجرا شد که موجبات نشاط مردم این منطقه را فراهم کرد.

از ابتدای هفته گذشته و همزمان با ایام الله دهه فجر هر شب سرودهای انقلابی تولیدی موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به سبک آکاپلا با حضور گروه‌های مشهدی آوای رضوان در حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.