سید جواد حسینی چهارشنبه شب  در جلسه شورای اداری شهرستان گناباد افزود: باید با بیان دستاوردها و خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران اعتماد عمومی را افزایش دهیم و دهه فجر فرصت مغتنمی برای این امر است.

وی گفت: در شرایطی که دشمنان به دنبال نا امید سازی و ایجاد نارضایتی و گسترش احساس ناکارآمدی در جامعه هستند باید با تبیین دستاوردها و خدمات نظام امید و نشاط و رضایت مندی اجتماعی را افزایش داد و توطئه معاندان را خنثی کرد.

او تصریح کرد: هرکس غیر این گونه عمل کند انقلابی نیست و  همه ما موظف هستیم در هر بخش مشغول به کار هستیم با زبان هنرمندانه دستاوردهای نظام را تبیین کنیم.

وی گفت: باید با  روی باز انتقادها را بپذیریم و اگر کسی از ما انتقاد کرد آن را هدیه تلقی کنیم.

حسینی گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی پوشش خدمات گاز در سطح کشور به ۸۰ درصد و برق و ارتباطات مخابراتی و اینترنتی به ۹۰ درصد افزایش یافته و ایران جزء ۱۷ کشور برتر جهان در عرصه های علمی است و سرعت تولید علم در کشور ما حتی از آمریکا و کشورهای اروپایی بیشتر است. 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سرانه آموزش و پرورش دانش آموزان استثنایی در کشور ۱۰ متر مربع است و سرانه استاندارد ۲۲.۵ متر مربع  است پس سرانه موجود باید افزایش یابد.

حسینی فراگیرسازی آموزش برای دانش آموزان استثنایی را از سیاستهای مهم  وزارت آموزش و پرورش برشمرد و گفت: بالغ بر ۷۳ هزار نفر از این افراد در مدارس عادی سطح کشور شاغل به تحصیلند.  

وی افزود: می توان با مداخله به هنگام در سنین خاص  از بسیاری معلولیتها جلوگیری کرد و اگر به این امر توجه نشود افراد عادی به افراد با نیازهای ویژه تبدیل می شوند که این مساله هزینه ها را افزایش می دهد. 

حامد قربانی فرماندار گناباد هم گفت: مشکلات آموزش و پرورش از جمله کمبود نیروی انسانی نتوانسته خللی در روند تعلیم و تعلم این شهرستان ایجاد کند و مصداق بارز آن افزایش قبولی های دانش اموزان گنابادی در کنکور است.

۱۸ هزار دانش آموز در ۱۱۶ مدرسه دوره اول و دوم و ۴۷ دبیرستان دوره اول و ۲۵ دبیرستان دوره دوم گناباد شاغل به تحصیل هستند و هزار و ۷۳۲ نفر معلم به تدریس اشتغال دارند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.