علیرضا قامتی روز سه‌شنبه در جلسه نشست هم‌اندیشی شوراهای اسلامی و دهیاران دهستان عشق‌آباد نیشابور افزود: ۶۵ درصد جمعیت شهرستان‌ نیشابور ساکن شهر و ۳۵ درصد در روستاها ساکن هستند اما در راستای توزیع عادلانه خدمات بیش از ۶۰ درصد اعتبارات به روستاها تعلق می‌گیرد.
وی اضافه کرد: فرصت یک ساله‌ای برای تعادل بخشی شاخص‌های شهرستان نیشابور نسبت به استان برای همه مدیران در نظر گرفته‌ایم تا برنامه‌ای برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در همه حوزه‌ها تهیه و تدوین شود.
فرماندار نیشابور گفت: نقش روستائیان در هر برهه‌ای از انقلاب و دفاع مقدس بی‌بدیل است و به همین دلیل این انقلاب را انقلاب مستضعفین می‌نامند.
رییس اداره گاز شهرستان نیشابور هم در این جلسه گفت: روستاهای قاسم‌آباد، عطائیه، آستایش، ماروس و چانسر این شهرستان به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های لازم هنوز گازرسانی نشده اند.
یدالله کریمی افزود: هزینه گازرسانی به هر خانوار روستایی پارسال ۶۰ میلیون ریال بود که امسال به دو برابر افزایش یافته و پیگیری‌های لازم برای در نظر گرفتن متمم بودجه جهت گازرسانی به این شهرستان در حال انجام است.
وی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۳ از کل روستاهای نیشابور ۱۵۲ روستا گازرسانی شده بود که امروز این تعداد به ۳۳۶ روستا رسیده و عملیات گازرسانی به ۳۵ روستا نیز در حال انجام است.
او اضافه کرد: عملیات گازرسانی به شهر بار که آخرین شهر در برنامه شرکت گاز خراسان رضوی بود و تمامی روستاهای دهستان بینالود به پایان رسیده است و در بخش میان‌جلگه نیشابور هم با گازرسانی به ۶۱ روستا ضریب برخورداری روستاهای این بخش از نعمت گاز به بیش از  ۸۶ درصد رسیده است.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.