حسن جعفری روز سه شنبه در جلسه ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: از این تعداد ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۸۲ نفر زن و ۲ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۲۸ نفر مرد هستند و  ۲۵۴ هزار و ۱۹۸ نفر از این تعداد به عنوان رای اولی برای اولین در انتخابات و تعیین سرنوشت سیاسی خود شرکت می کنند.

وی ادامه داد: تمامی تعرفه‌ها و ملزومات اخذ رای شامل وسایل، مهرها و صندوقهای اخذ رای به استانداری تحویل شده و به مرور زمان در حال ارسال به فرمانداریهاست  و سایر ملزومات انتخابات نیز به مرور زمان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

او اضافه کرد: شمار حوزه‌های انتخابیه اصلی خراسان رضوی ۱۲ حوزه است که علاوه بر این تعداد در ۶۳ حوزه انتخابیه فرعی نیز انتخابات آینده مجلس برگزار می شود و در مجموع ۳۰ فرمانداری و ۴۵ بخشداری به عنوان حوزه های اصلی و فرعی در این چارچوب فعالیت می کنند.

۴۰۱۹ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: چهار هزار و ۱۹ شعبه اخذ رای برای خراسان رضوی پیش بینی و ثبت شده است که شهرستان مشهد با هزار و ۵۲۰ شعبه بیشترین تعداد شعب استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تعداد شعب اخذ رای ثابت استان سه هزار و ۱۸ و شعب سیار  هزار و یک شعبه است و دو هزار و ۴۰۷ شعبه به شهرها و هزار و ۶۱۲ شعبه اخذ رای به مناطق روستایی اختصاص یافته است.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی اضافه کرد: از مجموع هزار و ۱۱۴ داوطلب نامزدی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی ۶۰ نفر انصراف دادند و  از هزار و ۵۴ داوطلب باقی مانده در مرحله نخست تایید صلاحیتها ۶۷۴ نفر معادل ۴۷ درصد توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

جعفری افزود: در مرحله دوم بررسی اعتراضات توسط شورای نگهبان ۱۷۷ داوطلب معادل ۱۷ درصد به جمع تایید صلاحیتها اضافه شدند و در نهایت شاهد تایید صلاحیت ۶۴ درصد داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس در خراسان رضوی بودیم اما بر اساس قانون، رد صلاحیت شده ها در این مرحله نیز فرصت اعتراض دارند و ۲۲ بهمن نتایج رسیدگی به اعتراضها به آنان اعلام می شود.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری هم در مجموع ۲۹ نفر ثبت نام کردند که ۱۲ نفر انصراف دادند و از ۱۷ داوطلب باقی مانده نیز صلاحیت چهار نفر تایید شده است همچنین فردا نیز نتیجه بررسی صلاحیت افرادی که به ردصلاحیتشان اعتراض داشته اند اعلام خواهد شد.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.

علاوه بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که روز دوم اسفند ماه آینده به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، خراسان رضوی در همان روز انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری را نیز برای انتخاب یک نماینده باقیمانده این استان در آن مجلس برگزار می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.