محمد نبوی فرد عصر سه شنبه در بازدید از مناطق عشایری بخش روداب شهرستان سبزوار افزود: عمده این تسهیلات با هدف رونق تولید، تامین نهاده های دامی، خرید دام و بهسازی اماکن نگهداری دام پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۳۳۰ میلیارد ریال از این تسهیلات از محل ماده ۵۲ صندوق توسعه ملی، ۳۹۰ میلیارد ریال از محل سامانه کارا و ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات چهار درصد با مدت بازپرداخت پنج ساله در قالب تسهیلات خشکسالی به عشایر در استان خراسان رضوی پرداخت شده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: امسال از محل بند ه تبصره چهار نیز  ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرحهای عمرانی مناطق عشایری خراسان رضوی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا همزمان با چهارمین روز دهه مبارک فجر عملیات ساخت بند خاکی منطقه عشایری ذوالفرخ روداب سبزوار با هدف تامین آب و تقویت چاههای دامداری این منطقه با اعتبار  ۴۲ میلیارد ریال آغاز شد.

طبق سرشماری سال ۱۳۸۷ بیش از هفت هزار خانوار عشایری خراسان رضوی با ۳۵ هزار نفر جمعیت در قالب ۳۵ طایفه در این استان زندگی می کنند که ۵۱ صدم درصد جمعیت خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.

عشایر خراسان رضوی با تولید سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۷ هزار تن فراورده‌های دامی شامل شیر، روغن، پشم، کرک و کود حیوانی و ۴۱ هزار و ۸۰۰ متر مربع صنایع دستی شامل گلیم، قالیچه، فرش و تابلو فرش نقش به سزایی در اقتصاد خراسان رضوی ایفا می‌کنند.

با اینکه عشایر خراسان رضوی کمتر از یک درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری این استان را تشکیل می‌دهند اما ۱۵ درصد دام منطقه را در اختیار دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.