رییس اتاق اصناف مشهد در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: اصناف در همه دوران‌ها پشتیبان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده و به ندای امام (ره) لبیک گفتند و در دفاع از اسلام و ایران اسلامی، همت و بزرگواری خود را با بخشش جان و مال خود در حوزه های پشتیبانی، رزمندگی و سازندگی نشان دادند و هزاران شهید تقدیم نظام اسلامی کردند.

محمود بنانژاد مشهدی افزود: با گذشت حدود ۳۰ سال از دوران دفاع مقدس و تغییر نسل در حوزه‌های مختلف از جمله اصناف، لازم است برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مستندات رشادت‌های آن دوران تهیه و به نسل های جدید ارائه شود تا بدانند پدران ما چگونه با دست خالی در مقابل دشمنی که از سوی تمام کشورها حمایت می‌شد، ایستادگی کرده و به پیروزی رسیدند. 

عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران ادامه داد: در این راستا پایداری و مقاومت رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل باید به صورت مستند ثبت و ضبط شده و در اختیار نسل جوان قرار گیرد.

وی گفت: از این رو اتاق اصناف مشهد برای حفظ و انتقال ارزش‌های معنوی و اخلاقی فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت به نسل‌های آینده، اقدام به ایجاد محلی با نام قرارگاه فرهنگی اصناف برای ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان اصناف طی هشت سال دفاع مقدس نمود تا بتواند گام کوچکی در ترویج این فرهنگ به عنوان میراث گران سنگ برداشته و آن را در اختیار جوانان و علاقه‌مندان این مرز و بوم قرار دهد.

هم اکنون ۱۰۵ هزار و ۶۰۷ واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی در کلانشهر مشهد فعال هستند که از این تعداد ۵۵ هزار و ۴۱۹ واحد توزیعی، ۱۷ هزار و ۱۲۹ واحد تولیدی، ۱۶ هزار و ۹۲۹ واحد خدماتی و ۱۶ هزار و ۱۳۰ واحد فنی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.