مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی یکشنبه شنبه شب در این مراسم گفت: از بزرگترین دستاوردهای امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی که باید در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب به درستی به آن توجه کرد و مبنای تحلیل و بررسی قرار داد موضوع نیروسازی امام پس از پیروزی انقلاب بود.

حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: خروجی نهضت و قیام امام راحل تربیت نیروهایی بود که در این ۴۱ سال در بین شهدای انقلاب، مسوولان و نیروهای خدمتگزار باید آنها را جست و جو کرد.

وی اضافه کرد: هنر بزرگ امام نیروسازی، کادرسازی و پرورش انسانهای متخلق به اخلاق اسلامی و انقلابی و متخصص بود، امام انقلابی را مدیریت و رهبری کردند که در همه حوزه‎ها از جمله علم، فناوری، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و معیشتی  دستاوردهای بسیاری داشت.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: امام انسانهایی را پرورش دادند که آنها خود پرورش دهنده انسانهای دیگری بودند که در دهه چهارم انقلاب از آنها به عنوان شهدای مدافع حرم یاد می‌‏شود، کسانی که امام را ندیدند اما پیام، روح، انقلاب، حرکت و قیام امام به آنها رسید و رایحه روح‎الله را استشمام کردند و در مقام دفاع از حرم اهل بیت‎(ع) به میدان آمدند و خوش درخشیدند.

سبزیان افزود: اگر چه مدافعان حرم حماسه غربت را رقم زدند اما درخشش و تلالو آنها انقلاب را تضمین و بیمه کرد، حرکت و قیام حضرت امام خمینی(ره) با چند راهبرد عجین شد که محور نگاه انسانهای پیرو امام هم قرار گرفت و ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: امام راحل در زمره انسانهای فرا زمانی و غیر زمان مند بودند و ابعاد وجودی شان فقط در به ثمر رساندن انقلاب و ۱۰ سال رهبری آن متوقف نماند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: از جمله راهبردهای زندگی ایشان نگاه جامع به دین، زندگی عزتمندانه، زندگی بر مدار قیام لله، تکلیف‎گرا بودن و مومن فعال و نه منفعل بودن بود.

سبزیان افزود: امام راحل رهبری مصلح و سیاستمداری عزتمند بود و حتی یک نقطه ذلیلانه در زندگی ایشان وجود نداشت و به همه مریدان مکتبش این را آموخت که عزت از آن مومنان است.

وی اضافه کرد: اگر سردار حاج قاسم سلیمانی و فرزندان این میهن با تاسی به راهبردهای امام امت حرکت می‌‏کنند به این خاطر است که در انقلاب آموخته اند که مامور به انجام وظیفه باشند.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم علی زاده اکبر و احمد رضایی تجلیل شد.

شهرستان کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد هزار شهید دوران دفاع مقدس و دو شهید مدافع حرم دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.