فرماندار مشهد روز شنبه در نشست خبری گفت: همچنین در این ایام احداث ۱۱ پروژه نیز از سوی شهرداری مشهد و دهیاری‌های بخش‌های مرکزی، رضویه و احمدآباد این شهرستان آغاز می‌شود.

محمد رضا هاشمی افزود: در بخش‌ مرکزی ۳۱ پروژه با هزینه هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال، بخش احمدآباد پنج پروژه با هزینه ۳۳۰ میلیارد ریال، بخش رضویه ۱۱ پروژه با هزینه ۸۰۰ میلیارد ریال و در شهر مشهد ۲۲۷ پروژه با هزینه ۹ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ۱۳۷ میلیارد ریال از هزینه این پروژه‌ها را مربوط به دهیاری‌های بخش‌های سه گانه مشهد دانست و ادامه داد: ۵۶۰ میلیارد ریال از این مبلغ از منابع ملی، ۴۰۰ میلیارد ریال از منابع استانی، هشت هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال از منابع داخلی دستگاه‌ها و ۲ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال نیز از سایر منابع تامین شده است.

وی گفت: پروژه شهرداری مشهد در خصوص ورود دستگاه تی.بی.ام به پایانه مسافربری این شهر با هزینه سه هزار میلیارد ریال و تبدیل ۸۴۰ کیلومتر خطوط فشار متوسط برق به سیم روکش دار، طرح توسعه گاوداری‌های بخش رضویه و بهره‌برداری از واحد صنعتی یکتای الیاف شرق از جمله پروژه‌های مهم آماده افتتاح در این ایام می‌باشد.

هاشمی به برپایی۳۵۰ برنامه فرهنگی در سطح نهادها و دستگاه های اداری شهرستان اشاره و بیان کرد: علاوه بر برنامه درون دستگاهی که مختص کارکنان و خانواده آنهاست اداره ورزش و جوانان مشهد با ۴۴ برنامه، سازمان تبلیغات اسلامی با ۲۱ برنامه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد نیز با ده‌ها برنامه بیشترین تعداد برنامه‌ها به مناسبت دهه فجر را اجرا می‌کنند.

وی همچنین به ۲۵۲ تفاهمنامه امضا شده در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی استاندار خراسان رضوی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۴۲ هزار و ۴۹۵ میلیارد تومان در قالب این طرح ها سرمایه‌گذاری شده و پیش بینی می‌شود حدود ۸۳ هزار شغل نیز با اجرای آنها ایجاد شود.

وی ادامه داد: ۱۶۱ پروژه  از این تعداد مربوط به شهرداری مشهد به عنوان معین اصلی شهرستان است و ۴۲ پروژه نیز توسط  ایران خودرو خراسان رضوی اجرا می‌شود.

هاشمی گفت: ۲۵ پروژه نیز توسط شرکت تعاونی دهیاری های شرق بخش مرکزی مشهد و ۱۷ پروژه هم توسط شرکت تعاونی دهیاری های غرب بخش مرکزی این شهرستان  با محوریت روستاهای حاشیه شهر مشهد به اجرا درمی‌آید.

وی افزود: ۶ پروژه معین اقتصادی هم برعهده اتاق اصناف مشهد و یک پروژه بر عهده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) گذاشته شده است. 

وی ادامه داد: ۱۸ درصد از پروژه‌های معین اقتصادی شهرستان خدماتی، ۴۱ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن، هشت درصد عمرانی، ۱۸ درصد کشاورزی و دامداری و ۱۵ درصد گردشگری است.

هاشمی گفت: چهار هزار و ۴۴۲ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی در شهرستان مشهد فعالیت دارد که اولویت اصلی ما تقویت و حفظ وضعیت اشتغال در واحدهای موجود است.

وی همچنین افزایش ۳۰ درصدی شعب اخذ رای در شهرستان مشهد نسبت به دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی را یادآور شد و افزود: از هزار و ۵۷۰ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده برای حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۴۷۱ شعبه مربوط به بانوان، ۴۷۸ شعبه مربوط به مردان و ۶۲۱ شعبه نیز به صورت مشترک است.

وی ادامه داد: بیشترین نیروی انسانی برای روز انتخابات از حوزه آموزش و پرورش تامین می‌شود و جلساتی نیز با مدیریت امور مساجد و برخی چاپخانه‌های مشهد برگزار شده است.

فرماندار مشهد همچنین به مباحث اختلافی در محدوده بین ۲ شهرستان مشهد و بینالود (طرقبه شاندیز) اشاره کرد و گفت: در موضوع تقسیمات سیاسی نظر کارشناسان تقسیمات کشوری برای ما مورد قبول است که قرار شد بعد از انتخابات تصمیم کارشناسان مربوطه در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در زمینه پلاک ۱۷۶ در محدوده زمین‌های اطراف مشهد نیز افراد مختلف به فرمانداری مراجعه کردند که در جلساتی که برگزار شد رضایت سه نفر در خصوص این پرونده جلب شد و موضوع به ستاد تدبیر استان ارائه گردید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.