حجت‌الاسلام ابوالفضل آذری در جلسه ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی قوچان افزود: این پرونده‌ها ثبت‌ نشده و تنها از باب پیشگیری از وقوع جرم، احضار، تفهیم اتهام و در برخی موارد صدور قرار انجام‌گرفته است. وی تاکید کرد: ابایی برای تشکیل پرونده قضایی وجود ندارد اما بیشتر اصل پیشگیری مدنظر است که در قوانین نیز به آن اشاره‌ شده است.

رییس دادگستری قوچان گفت: در تشکیل این پرونده‌ها به‌هیچ‌ عنوان گروه سیاسی یا تمایلات حزبی افراد مطرح نبوده و از هر طیف یا گروهی پرونده تشکیل‌ شده است و برخوردها نیز بر اساس قوانین است.

آذری با یادآوری این که دانستن حقوق شهروندی برای شهروندان نیاز است و آنها مکلف به رعایت این حقوق هستند نیز افزود: با فردی که امنیت مردم و نظام را به مخاطره بیندازد برخوردی قاطع خواهد شد.

وی ادامه داد: دشمن عظمت حضور مردم در ۲۲ بهمن و دوم اسفندماه را در پای صندوق‌های رأی خواهد دید اما مسوولان توجه کنند که با برخی اظهارنظرها باعث دلسردی مردم نسبت به انتخابات نشوند.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان نیز در این نشست گفت: در پرونده های تخلفات انتخاباتی تشکیل‌ شده اگر تخلف مجدد انجام نگیرد از پرونده می‌گذریم اما اگر ادامه پیدا کرد برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

حسین ولی‌دخت افزود: بر اساس ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی جرایم، دارای هشت درجه است و مجازات تخلفات انتخاباتی درجه ۶ است که از جمله برای مجازات آن حبس از ۶ ماه تا دو سال و محرومیت از حقوق اجتماعی تا پنج سال در نظر گرفته شده است. 

وی ادامه داد: از همه متخلفان دعوت صورت گرفته و حتی تا مرحله اخذ تأمین نیز رفته‌ایم و اگر ضرورت اقتضا کند این پرونده‌ها ثبت و روند قضایی ادامه پیدا خواهد کرد.

دادستان قوچان بابیان اینکه جرایم در قانون آیین دادرسی کیفری به مشهود و غیر مشهود تقسیم می‌شود گفت: انتظار می‌رود ضابطان قضایی در جرایم مشهود تنها به گزارش اکتفا نکرده و وقتی یک کانال تلگرامی مطالب خلاف واقع اظهار می‌کند برخورد اولیه صورت بگیرد.

ولی‌دخت افزود: به مدیران کانال‌های تلگرامی نیز باید تذکر جدی داده‌ شده و از آنان تعهد گرفته شود تا در صورت تکرار تخلفات پیگیری قضایی انجام بگیرد.

۱۸ نفر از ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند که حوزه انتخابیه قوچان و فاروج دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

در این دوره از انتخابات در موعد قانونی ثبت‌نام ۳۷ نفر در این حوزه انتخابیه ثبت‌نام کردند که تاکنون یک نفر از حضور در عرصه انتخابات انصراف داده است.

شهرستان ۱۸۰ هزارنفری قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.