مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در این ویژه برنامه که با حضور خانواده‌های ۵۰ شهید مدافع حرم در کتابخانه مرکزی مشهد برگزار شد گفت: سبک زندگی در بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مورد توجه است و هیچ سبک بهتر و ورشنتر از سبک زندگی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم نیست.
حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: دنیا در برابر عظمت این سردار شهید اسلام سر تعظیم فرود می‌آورد.
وی ادامه داد: کمتر کتابی در حوزه شهدای مدافع حرم وجود دارد این درحالی است  که هر چقدر در حوزه سیره شهدای مدافع حرم کار شود، کم است.
وی گفت: زندگی مومنانه نیاز به تفسیر دارد و بهترین تفسیر، زندگی شهدای مدافع حرم است که باید با نشر آثار و سبک سیره زندگی شهدا این انقلاب را حفظ کنیم تا به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) متصل شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود: باید خاطرات شهدا و سیره آنها سینه به سینه و نسل  به نسل منتقل شود، سربازان گهواره‌ای امام راحل بزرگ شده‌اند و باید ادامه دهنده راه امام راحل باشند.
مادر شهید اربعین، رضا محمود تقی‌پور نیز در این نشست گفت: شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی برای دین و اسلام راهگشاست.

مرضیه تقی‌پور افزود: شهید تقی پور در حرم حضرت امام حسین (ع) آرزوی شهادت کرده بود و در شب اربعین سال ۹۶ نیز در عملیاتی به شهادت رسید و در دستنوشته‌ای نیز گفته بود "فردا عملیات است و در این عملیات شهید خواهم شد، این آخرین عملیات من است".
وی ادامه داد: زندگی شهدا درس عبرت است و سیره آنها را باید الگوی خود قرار دهیم.
وی گفت: این شهید در آخرین سفر خود به من گفت خداوند را بسیار سپاسگزارم که به من نعمت‌های فراوان داده و اگر قرار باشد در دنیا ۱۰ نفر خوشبخت باشند یکی از آنها من هستم.
تقی پور ادامه داد: برای من جالب بود که شهدا در حالی زندگی و خانواده را گذاشتند و رفتند که خود را از خوشبخت‌ترین‌ها در دنیا می‌دانستند.
خواهر شهید مدافع حرم حمید حسین‌زاده نیز در این نشست گفت: برادرم اوایل سال ۹۳ از من خواست برای اعزامش به سوریه رضایتنامه‌ای بنویسم و به جای مادرم امضا کنم، بردار شهیدم از من خواست که مادرم را نیز راضی کنم.
پری سیما حسین‌زاده افزود: برادرم همیشه می‌گفت شهادت حق من است و به شوق شهادت به میدان می‌رفت.
وی ادامه داد: در سال ۹۶ برادرم با من تماس گرفت و گفت برای زیارت حرم مطهر حضرت زینب (س) به سوریه می‌روم و شاید این آخرین دیدار من باشد که اینگونه نیز شد.
دختر شهید مدافع حرم محمد صدیق رضایی نیز در این نشست گفت: پدرم همیشه می‌گفت طاقت دوری از فرزندانم را ندارم، اما یک عشق بالاتر از خانواده و فرزند در پدرم بود و آن هم عشق به ائمه اطهار (ع) بود.
زهرا رضایی افزود: دوری از پدر برای ما خیلی سخت بود ولی وی همیشه با جملات خود ما را آرام می‌کرد اما در روز ۱۹ فروردین ۹۴ پدرم با خانواده تماس گرفت و از همه حلالیت خواست و این آخرین تماس وی بود.
وی با بیان اینکه پدرش از شهدای جاویدالاثر است، ادامه داد: فیلم شهادت پدرم توسط تکفیری‌ها در اینترنت منتشر شده بود و فهمیدیم پدرم به شهادت رسیده اما هنوز اثری از پیکر پدرم نیست.

وی گفت: مجموعه خاطرات پدرم توسط انتشارات "بوی شهر بهشت" با عنوان" آخرین دیدار" منتشر شده‌ است.
خوانش کتاب، اجرای سرود ویژه سردار سلیمانی و تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه‌های این محفل خاطره‌گویی بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.