محمد رضا هاشمی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان مشهد افزود: جمعیت شهرستان مشهد علاوه براینکه از ۶۳ کشور جهان و ۲۴ استان کشور بیشتر است و باید نگاه ویژه ای به این شهرستان داشت.

وی ضمن تذکر به مدیران برای جلوگیری از بازگشت بودجه سالانه دستگاهها ادامه داد: جمعیت ساکن مناطق کم برخوردار این کلانشهر بیش از یک میلیون نفر است که همین میزان با جمعیت ۱۱ استان کشور به طور جداگانه برابری می کند لذا می طلبد نگاه ملی و کلانی به مشهد داشته باشیم.

فرماندار مشهد به سفر اخیر وزیر کشور به این شهر اشاره و بیان کرد: در حاشیه این سفر، وزیر کشور از محله پورسینا به عنوان یکی از محلات کم برخوردار شهر بازدید کرد که طی آن دیدار اعتبار خوبی برای این منطقه پیش بینی شد.

هاشمی افزود: طرح نجات به صورت آزمایشی به زودی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در هشت محله منتخب اجرا خواهد شد و هم اکنون مراحل آمارگیری و پایش محلات در حال اجراست.

وی همچنین به طرح مثلث اقتصادی استاندار خراسان رضوی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر اجرای ۳۴۹ طرح در این قالب پیش بینی شده است و شهرداری مشهد، سپاه امام رضا (ع)، ایران خودروی خراسان و شرکت تعاونیهای دهیاریهای مشهد به عنوان معین اقتصادی شهرستان مشهد تعیین شده اند.

فرماندار مشهد گفت: مدیران دستگاههای اداری در صورت سفر طی تعطیلات هفته آینده بر اساس مصوبه شورای تامین استان خراسان رضوی باید فردی را برای پاسخگویی و رسیدگی به امور دستگاه مربوطه خود معرفی کنند.

هاشمی افزود: به علت بدهی دستگاههای خدماتی به هیچ وجه نباید آب، برق و یا گاز مدارس را قطع کرد اما این عدم قطع دلیل بر پرداخت نکردن قبوض نیست و باید موضوع از طریق تهاتر و دیگر اقدامات بین دستگاهی مدیریت شود.

خدمت به مردم تنها راه دفاع از نظام 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست گفت: در طول تاریخ قدرت‌های طاغوتی، ثروت‌های قارونی و سیاست‌های باطل در برابر نور و اراده  الهی فعالیت می کردند اما با ارده الهی مشعل هدایت بشر همواره فروزان تر شد و امام حسین(ع) مظهر تمام و کمال هدایت بشر است.

آیت الله احمد حسینی خراسانی افزود: حسین بن علی(ع) از آغاز عالم تا به امروز بی همتاست و شریک ندارد چنانچه تنها امام و فرستاده الهی شهید در همه آفرینش است که بدون غسل و کفن و با همان لباس‌ها و پیکر خون آلود به خاک سپرده شد.

وی ادامه داد: در شرایطی که همه جا سخن از مشکلات اقتصادی، ضعف مدیریت و یا اختلاس و گرانی است نباید خبری از عزاداری امام حسین(ع) در جامعه باشد اما بر عکس امسال مشاهده کردم دسته های عزاداری پر رونق تر از سال‌های قبل در مشهد فعالیت می کنند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری به رمز و راز ماندگاری حضرت امام حسین(ع) اشاره و بیان کرد: قانون هستی این است که هر چیزی که نافع باشد ماندگار است و امروز هیچ عنصری نافع تر از حسین(ع) برای نجات جامعه نیست.

حسینی خراسانی افزود: مهمترین کاری که می تواند از این نظام به عنوان خون بهای شهیدان ما دفاع کند تنها خدمت به مردم است و گوش و چشم مردم از شعارها، برچیدن حائل بین مردم و مسئولان در مراسمها، با مترو در میان مردم به سر کار رفتن و این قبیل اقدامات پُر است.

وی به دلدادگی مردم به حضرت امام حسین(ع) اشاره و اضافه کرد: ببینند مردم از حسین بن علی(ع) چه  دیدند که این گونه دلداده اش شدند؟ در طول تاریخ هیچ خاندان و تباری مانند خانواده امام حسین(ع) به بشر خدمت نکرده است از این رو ما نیز باید در راستای خدمت به دین، انقلاب و شهدا خدمت به مردم را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومتر مربع مساحت متشکل از سه بخش مرکزی، احمد آباد و رضویه ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستاست.

کلانشهر مشهد نیز با ۳۵۰ کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.

۳۲۲۱/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.