حمیدرضا ترقی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مشهد به ترکیب اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی شامل "نمایندگان چهار ضلع تشکلهای سیاسی رسمی، تشکلهای فرهنگی اجتماعی، تشکل یاران انقلاب، نخبگان و فعالان دانشگاهی و حوزوی" اشاره و بیان کرد: این شورا همچنین شامل شش کمیته تدوین شاخصها، تطبیق شاخصها با نامزدها، داوری، انصراف، شهرستانها، پشتیبانی و اجرایی است. 

وی افزود: پیشنهاداتی که تاکنون در ارتباط با نامزدهای انتخابات مطرح شده مربوط به همه تشکلهای سیاسی اصولگرای موجود در خراسان رضوی مرکب از ۳۵ تشکل به اضافه ۴۰ تشکل از مجموعه تشکلهای فرهنگی مشهد است. برخی از نامزدها وابستگی تشکیلاتی به حزب و گروهی نداشتند ولی از طریق نخبگان استان به شورای ائتلاف معرفی شدند. برخی هم وابستگیشان به تشکلهای فرهنگی بوده، نه سیاسی که باز عملکرد و سابقه آنها نیز در دست بررسی قرار گرفته است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی ادامه داد: از دیروز هفتم بهمن مصاحبه و ارزیابی سوابق و فعالیتهای ۴۰ نفری که میثاقنامه را امضا کرده و برای حضور در فرآیند بررسی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی اعلام آمادگی ‌کرده‌اند آغاز شده و نتایج آن تا پایان هفته جاری اعلام‌ می‌شود. 

وی به رویکرد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در حوزه جوانگرایی نیز اشاره و بیان کرد: این شورا در قالب شاخصهایی که برای ارزیابی تدوین کرده، امتیازهای ویژه‌ای را به نامزدهای جوانان انتخابات مجلس یازدهم اختصاص داده است.

ترقی گفت: برخی از نمایندگان فعلی مشهد در مجلس شورای اسلامی تا ۲۵۰ صفحه از عملکرد خود را به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ارائه کرده‌اند تا در ابعاد مختلف مورد بررسی کمیته تطبیق شورا قرار گیرد. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی بنا دارد همه ۱۸ نماینده استان در مجلس شورای اسلامی را از بین افرادی که معرفی‌ شده‌اند نهایی و اعلام کند.

وی افزود: این شورا هماهنگی‌هایی را نیز با شورای کشوری ائتلاف اصولگرایان خواهد داشت تا براساس آن، نتایج نهایی در قالب برند شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور اعلام شود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی از مجموع هزار و ۵۴  داوطلب نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان ۴۷ درصد معادل ۴۹۷ نفر از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند. ۲۷۳ نفر معادل ۲۶ درصد از این افراد رد صلاحیت شده و همچنین صلاحیت ۲۸۴ داوطلب از سوی شورای نگهبان احراز نشده است.

۵۱۴ نفر نیز داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات شده بودند که از این تعداد ۲۶۰ نفر تایید صلاحیت و ۱۱۶ نفر د صلاحیت شدند، همچنین شورای نگهبان صلاحیت ۱۳۸ داوطلب را در این حوزه انتخابیه احراز نکرده است.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند. استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.

حوزه مشهد و کلات با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

دوم اسفند ماه آتی موعد برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.