مدیر کل راه آهن خراسان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به سبب بارندگی‌های چند هفته گذشته، ضریب اشغال قطارهای مسیر مشهد - سرخس نسبت به پیش از بارندگی‌ها ۱۰ درصد افزایش یافت که اوج آن مربوط به روزهای چهارشنبه و جمعه هفته پیش بوده است.

مصطفی نصیری ورگ افزود: چهارشنبه هفته گذشته ظرفیت قطار مشهد - سرخس با ۲ واگن به کلی پر شد و حتی بیش از ظرفیت و مسافران فاقد بلیت نیز در این قطار سوار شدند.

وی به مطالبه مردم برای اختصاص یک واگن اضافه در این مسیر ریلی اشاره کرد و اظهار داشت: افزودن واگن بر عهده شرکت خدمات دهنده یعنی "رجا" است، البته پیش از این بواسطه افزایش تقاضا یک واگن مسافربری به قطار جمعه شب مشهد - سرخس افزوده شده بود و اخیرا نیز به فرماندار سرخس  اعلام شد در صورت تمایل برای افزایش ظرفیت قطار در روز چهارشنبه با تهران مکاتبه نموده و درخواست واگن اضافی نماید.

وی گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران تامین کننده لوکوموتیو قطارهای مسافربری است و این خدمت را هم اکنون به شرکت رجا محول کرده است.

مدیرکل راه آهن خراسان افزود: جابه‌جایی مسافر از طریق قطارهای حومه‌ای مشهد - سرخس و مشهد - آزادور و بالعکس طی ۹ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۶۶ هزار و ۸۲۰ نفر توسط  قطارهای یاد شده جابه‌جا شده‌اند که جابه‌جایی ۳۰ هزار و ۶۰۷ نفر از این تعداد در آذر ماه بوده است.

وی گفت: جابه‌جایی زائران حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و مسافران در شهرستان‌های سرخس، نیشابور، فیروزه، خوشاب، جوین، جغتای و همچنین شهرستان‌های مجاور این مناطق از طریق قطارهای حومه‌ای و هر روز انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.