حامد قربانی روز شنبه در کارگروه اقتصادی مجمع بسیجیان گناباد افزود: تعداد اشتغال ثبت شده این شهرستان در سامانه رصد از ابتدای امسال برای ۹۵۳ نفر است که سعی می‌کنیم این میزان طبق اهداف برنامه تعیین شده به یک هزار و ۴۴ نفر تا پایان سال افزایش یابد.

وی ادامه داد: تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی گناباد از ۱۹ هزار و ۴۹۴ نفر در سال ۱۳۹۶ به ۲۰ هزار و ۳۵۳ نفر در سال گذشته و ۲۱ هزار و ۳۰۰ نفر در ۹ ماه امسال افزایش یافته است.

وی گفت: با احتساب تعداد مستمری بگیران تعداد بیمه شدگان اضافه شده از ابتدای سال گذشته لغایت ۹ ماه امسال ۲ هزار و ۲۸۰ نفر بوده که بیانگر افزایش و ماندگاری اشتغال در گناباد است.

قربانی یکی دیگر از مصادیق رشد اشتغال پایدار در گناباد را کاهش آمار جویدگان کار در دفاتر کاریابی دانست و افزود: تعداد این متقاضیان از ۱۷۸ نفر در سال گذشته به ۴۱ نفر در ۹ ماه امسال کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه گناباد رتبه دوم و سوم استان خراسان رضوی را در تولید گوشت سفید و شیر به خود اختصاص داده است اظهار داشت: ظرفیت تولید روزانه شیر در این شهرستان ۲۲۰ تن است که ۴۰ تن آن در گناباد مصرف شده و بقیه به صورت خام به  سایر شهرستان‌ها ارسال می‌شود و جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد واحدهای فرآوری شیر در این شهرستان ضروری است.

وی گفت: با افزایش تولید کارخانه شیر پگاه روزانه ۳۵ تا ۴۰ تن به ظرفیت تولید شیر در این شهرستان افزوده می‌شود و اقداماتی برای رفع موانع راه‌اندازی واحد تولیدی شیر بیدخت در حال انجام است.

فرماندار گناباد افزود: تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی این شهرستان از هفت واحد در سال گذشته به ۱۶ واحد در پایان سال جاری افزایش می‌یابد و طرح مطالعاتی قنات جهانی قصبه هم با اعتبار یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال به مشاور واگذار شده است.

وی همچنین با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این روزها آماج ددمنشی معاندان و منافقان و سلطنت طلبان قرار گرفته است ادامه داد: حمایت قاطع خود را از سپاه و بسیج در بخش‌های مختلف اعلام می‌کنیم زیرا هر جا این ارگان حضور داشته منشاء خدمات موثر در دفاع از ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی و کیان میهن بوده است.

وی همچنین در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گناباد هم گفت: هم اکنون ۲۱ هزار و ۷۶ نفر در بخش کشاورزی، ۶ هزار و ۲۶۵ نفر در بخش خدمات و هشت هزار و ۸۴۰ نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت این شهرستان مشغول کار هستند و درصد بیکاری شهرستان ۷.۶ درصد است.

قربانی افزود: امسال ۱۰۵ نفر به صورت پشتیبان و در قالب معرفی از نهادهای حمایتی هشت میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کردند و ۱۰۴ میلیارد ریال طرح توسط دستگاه‌های اجرایی برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌ها معرفی شدند.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آن‌ها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر بطور مستقیم و ۲ برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است و حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی با اشتغال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارد.
مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.