این آیین ترحیم بعد از اقامه نماز مغرب و عشا و با حضور پرشور زایران و مجاوران حرم مطهر برگزار شد و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت در آن به شعرخوانی و مرثیه سرایی پرداختند.

یکی از سخنرانان حرم مطهر رضوی در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانباختگان حوادث مزبور گفت: در پاسخ به این سوال که "بین مرگ و زندگی کدام را انتخاب می‌کنید؟" سه جواب از منظر قرآن و روایات اسلامی وجود دارد.

حجت‌الاسلام قرنی گفت: از نظر قرآن پاسخ عموم مردم انتخاب زندگی به جای مرگ است اما اولیای دین مرگ را انتخاب می‌کنند و شعارشان این است که بترسید و نترسید، بخواهید و نخواهید، روزی مرگ شما را در آغوش می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اولیای دین از خداوند تمنای مرگ دارند همان طور که فردی مانند حاج قاسم سلیمانی سالها در نزدیکی دشمن از این خاکریز به آن خاکریز، از این جبهه به آن جبهه و از این کشور به آن کشور نقل مکان می‌کند تا در نهایت در گوشه‌ای مرگ او را در خود فرو برد.

این کارشناس مذهبی گفت: پاسخ سوم به این سوال از سوی کسانی داده می‌شود که معتقدند "خداوند هرچه برای آنان مقدر کرده است، همان می‌شود لذا اگر مرگ تقدیرشان باشد با آغوش باز آن را می پذیرند.

حجت الاسلام قرنی افزود: منطق اولیای دین ارجحیت دادن مرگ بر زندگی است و شعار همه ائمه معصوم این بوده که رضایت خدا در اولویت است و آنان هم شوق شهادت دارند اما تسلیم فرمان خدا می‌شوند.

در پایان این مراسم دعای توسل توسط یکی از مداحان اهل بیت(ع) قرائت شد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام سپهبد حاج "قاسم سلیمانی" به همراه "ابومهدی المهندس" از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت، در حمله پهپادهای آمریکایی به فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

"پنتاگون" ستاد فرماندهی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا صادر کرده بود. وزارت  امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با صدور بیانیه‌ای جنایت تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به آمریکا، به وی ابلاغ شد.

بامداد چهارشنبه هفته گذشته یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران سقوط کرد که تمام ۱۷۰ مسافر و خدمه آن که اغلب ایرانی بودند جان باختند.

همچنین سه شنبه هفته گذشته در پی برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کرمان، بر اثر فشار جمعیت تعدادی از هموطنان کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.