حجت الاسلام مجید انصاری پنجشنبه شب در مراسم سومین سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مشهد افزود: شکوه تشییع پیکر شهید سلیمانی در شهرهای مشهد، تهران، قم، اهواز و کرمان بی‌نظیر بود و مردم یکصدا فریاد انتقام سر می‌دادند.

وی با اشاره به هدف قرارگرفتن مواضع آمریکا توسط موشک‌های سپاه ادامه داد: این‌ها یک سیلی به گوش ترامپ و آمریکا بود و انتقام اصلی، برنامه‌ریزی ایران و کشورهای منطقه برای خروج همیشگی آمریکا از منطقه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی‌ها پس از جنگ سرد، خواب آشفته درگیری مداوم، اختلاف عمیق، تجزیه کشورهای منطقه، مهار انقلاب اسلامی، تجزیه ایران و ساقط‌ کردن انقلاب اسلامی را دیده بودند که برای اجرای آن از دلارهای عربستان سعودی بهره‌ می‌گرفتند.

وی افزود: ترامپ به عنوان یک وحشی بین‌المللی نقاب را یکباره از چهره آمریکا زدود و ادعای حمایت از حقوق بشر و قوانین سازمان ملل را لگدمال کرد و در قامت یک لات وحشی ظهور یافت.

وی به خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های غیرقانونی آن علیه ایران و دیگر کشورها  اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا از سال۱۳۳۲ که با کودتا پایش به ایران باز شد هیچگاه حضورش جز نکبت برای مردم ایران اثری نداشته است.

حجت‌الاسلام انصاری گفت: آنها  مصدق را سرنگون کردند و شاه جلاد و ساواک را بر کشور مسلط کردند، اقدام به کودتا، قرارگرفتن در کنار صدام طی سال‌های جنگ تحمیلی، دادن پول به او، تحریم ایران و تبلیغ علیه نظام اسلامی بخشی از دشمنی آمریکا طی این سال‌ها بوده است.

وی افزود: منافقین تروریست که خود اذعان کردند هزاران نفر از مردم را ترور کرده‌اند امروز در کاخ سفید کرسی دارند و به ترامپ مشورت می‌دهند، این روسیاه‌های وطن‌فروش گور ترامپ را نیز خواهند کند، آنها ترامپ را نیز به سرنوشت بنی‌صدر و صدام گرفتار می‌کنند.

وی ادامه داد: منافقین نشسته‌اند و به آنان اعلام می‌کنند کدام بانک هندی با ایران همکاری می‌کند و یا کدام تاجر دارو وارد می‌کند و آمریکا نیز به تحریم این بانک‌ها و افراد می‌پردازد و منافقین از این راه یک لقمه نان از آمریکا یا عربستان می‌گیرند، همین منافقان بعد از حوادث آبان ماه گفتند کار ایران تمام است اما همه این اقدامات، امروز بی اثر شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهادت سردار سلیمانی نشان داد بیش از پیش نیازمند وحدت و توجه به مشکلات کشور و مردم با تقویت بنیه اقتصادی و همدلی در داخل برای مقابله با بیگانگان هستیم.

مردم می‌فهمند زیرپوست افراد چه خبر است

وی با اشاره به تشییع پیکر شهید سلیمانی افزود: مردم نشان دادند بدون تبلیغ نیز می‌توانند بفهمند زیر پوست رفتار افراد چه خبر است، آنها گوهر اخلاص را در سیمای حاج قاسم کشف کردند، مردم بصیر و هوشمند، ساکت نگاه می‌کنند و رفتارها را می‌بینند و می‌فهمند چکار کنند.

وی ادامه داد: رفتار سردار شهید سلیمانی را باید به عنوان یک مکتب تربیتی انسان ساز در کتاب‌های درسی آموزش داد، نظامیان بویژه سپاهیان نیز ببینند سردار سلیمانی به عنوان یک فرمانده چگونه رفتار کرده است که اینقدر محبوب شد.

حجت‌الاسلام انصاری خطاب به شرکت کنندگان در این مراسم گفت: برخی از همفکران شما به خاطر نوع تفکرشان منزوی شده بودند و برخی از آنها در همان کرمان با اینکه شهدای بسیار داده بودند، دوستان ما به خاطر اینکه مبادا متهم شوند، با این خانواده‌ها سلام و علیک نداشتند اما شهید سلیمانی وقتی از سوریه و جبهه بازمی‌گشت برای شرکت در مجلس ختم مربوط به این خانواده‌ها به عنوان خانواده شهید شرکت می‌کرد و سپس به محل کار خود بازمی‌گشت.

وی افزود: شهید قاسم سلیمانی پناه بچه‌های جنگ، اصولگرا و اصلاح طلب و خانه او پناهگاه همه بود.

وی همچنین ضمن ابراز تسلیت به خاطر جان باختگان مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی، جان باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی و سقوط اتوبوس در حادثه جاده‌ای اخیر اظهار داشت: در سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی بحث از ۲ سردار قهرمان تاریخ ساز کشور شد که شباهت‌هایی با هم دارند و شاخص اصلی شباهت‌های مرحوم آیت الله رفسنجانی و شهید سلیمانی، انقلابی بودن آن‌هاست.

عضو عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلابی‌گری به عنوان یک ارزش والا که رهبری بر آن پای می‌فشارند باید تبیین شود، اولین شاخص انقلابی‌گری ایمان راسخ به خداوند متعال، امید به آینده روشن تاریخ و جامعه بشری و از خود گذشتگی برای رسیدن به هدف والا تا پای جان است.

وی افزود: ملاک اخلاص، به میدان آمدن با جان و آبرو برای انجام وظیفه است اما با آبرو به میدان آمدن سخت‌تر از جان بر کف بودن است چرا که مطابق اسناد دینی تحمل زخم زبان‌ها سخت تر از تیر و ترکش و شهادت است.

وی به شاخصه‌های انقلابی‌گری پیش از انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: به جز آیت الله هاشمی چه کسی بیشترین حبس و شکنجه را در مقابله با رژیم شاه تحمل کرده است و پس از انقلاب نیز در شورای انقلاب وارد شده و سپس در همه عرصه‌ها حضور داشت و جزو نفرات اول ترور قرار می‌گرفت. با آغاز جنگ تحمیلی در جنگ حضور کامل داشت و در این عرصه سردار حماسه آفرین و فرمانده شجاع و بصیر بود و در عرصه سازندگی، علم و دانش و عرصه صبوری نیز موفق عمل کرد.

حجت‌الاسلام انصاری گفت: روزهایی که مرحوم هاشمی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده داشت با روح بلند خود و صبر و مدیریت جمعی با افراد که در میان آنان کسانی بودند که بزرگترین جفاها را در منظره‌های مختلف به او کرده بودند، رفتار نمود و یک ساعت جلسات این مجمع در آن دوران پر فراز و نشیب، تحت تاثیر ظلم‌هایی که به او می‌شد قرار نگرفت.

شهادت سردار سلیمانی عامل انسجام داخلی

مسوول ستاد برگزاری سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: سردار شهید سلیمانی اگر تا قبل از این سردار جبهه‌های نبرد هشت سال دفاع مقدس و سردار جبهه‌های مقاومت اسلامی در جهان بود با شهادتش سردار دل‌ها شد.

حسین امینی افزود: سردار دل‌ها با شهادت خود بار دیگر انسجام و اتحاد ملت را در گوشه گوشه ایران اسلامی به نمایش گذاشت بطوریکه در مراسم تشییع پیکر وی همه دیدند جمعیت چه عاشورایی آفرید و این مراسم در سراسر کشور موجب یکپارچگی ملت شد.

وی ادامه داد: امیدواریم شهادت وی که به دست شقی‌ترین افراد انجام شد باعث انسجام جبهه مقاومت و مردم ایران شود.

امینی همچنین به بیان ویژگی‌های شخصیتی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از کلام امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: ویژگی‌های شخصیتی آیت الله هاشمی و سپهبد شهید سلیمانی موید عظمت روح این ۲ بزرگوار است و امیدوارم خداوند توفیق انسجام و هماهنگی به ما عنایت کند تا بتوانیم فصل نوینی از حرکت جمهوری اسلامی را رقم بزنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.