رسول فرزادفر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار طرحی که مانع از قاچاق نفت گاز به خارج از کشور شده عبارت است از فروش سوخت نفت گاز در بازارچه های مرزی، کنترل باک گازوییل خودروهای سنگین ایرانی و غیرایرانی خروجی از کشور، عرضه نفت گاز در باک از طریق جایگاه های سوخت در مرز و فروش و صادرات نفت گاز از طریق تعاونی مرزنشینان.

وی اضافه کرد: پس از اجرای این طرحها ۸۱ میلیون و ۹۴۱ هزار لیتر نفت گاز مزبور در قالب چهار میلیون و ۲۸۰ هزار لیتر از بازارچه‌های مرزی، هفت میلیون و ۶۶۱ هزار لیتر از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، ۳۳ میلیون لیتر از طریق فروش سوخت توسط مرزنشینان و ۳۶ میلیون لیتر از محل کنترل جایگاه عرضه در مرز به کشورهای افغانستان و ترکمنستان صادر و درآمد حاصل از آن به خزانه دولت واریز شده است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: در ۹ ماهه امسال دو هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال کالای مظنون به قاچاق در استان کشف شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافته است.

فرزادفر افزود: از بین دستگاه‌های کاشف کالای مظنون به قاچاق در این مدت سهم  پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ۷۸ درصد از سایر دستگاهها بیشتر بوده است.

وی اضافه کرد: در ۹ ماهه امسال میزان کشف قاچاق در کالاهای هدف شامل مواد غذایی به ارزش ۵۷۰ میلیارد ریال، لوازم خانگی به ارزش ۱۷۷ میلیارد ریال، منسوجات شامل البسه، پارچه و پوشاک مستعمل به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال و لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال می‌شود.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی همچنین ارزش کالاهای ممنوعه مکشوفه شامل مشروبات الکلی، تجهیزات دریافت ماهواره، آثار سعمی و بصری مستهجن و اموال تاریخی و فرهنگی در مدت مزبور در خراسان رضوی را ۱۶۹ میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش یافته است.

فرزادفر افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۸ باند قاچاق کالا و ارز در استان شناسایی و منهدم و پنج هزار و ۴۹۰ نفر در این زمینه دستگیر شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.