مردم مشهد بامداد امروز در حمایت از حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی "عین‌الاسد" در انتقام از عاملان شهادت سردار سلیمانی و همراهانش، در خیابان‌های این شهر شادی کردند و شعار "الله اکبر" و "مرگ بر آمریکا" سر دادند.

فیلمی از شادی مردم مشهد و خرسندی آنان از این اقدام در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده منتشر شده است.

طبق اعلام روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه دهها موشک بالستیک در انتقام خون شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر یاران شهیدش به سوی پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق شلیک شده است.

انفجارها در این پایگاه مهیب گزارش شده است.

پایگاه هوایی عین‌الاسد (به معنای چشم شیر) از نظر جغرافیایی در ۱۶۰ کیلومتری غرب بغداد، در استان الانبار، در شهرستانی به نام هیت و در هشت کیلومتری روستایی به نام خان‌البغدادی واقع است.

گفته می‌شود این پایگاه در سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۰ با هزینه‌ای معادل ۲۸۰ میلیون دلار ساخته شده و بزرگ‌ترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق است که مساحت آن به اندازه منطقه سبز بغداد یعنی حدود ۱۰ کیلومتر مربع است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بامداد روز جمعه (سوم ژانویه) به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه  "ابومهدی المهندس" نایب رییس بسیج مردمی عراق (الحشدالشعبی) و هشت نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای آمریکایی به فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.