حامد قربانی روز سه‌شنبه در مراسم نامگذاری بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی در گناباد افزود: این شهید ذوب در ولایت و تابع محض ولایت فقیه بود و به آن افتخار می‌کرد و در خنثی سازی و مقابله با سیاست‌های خصمانه مستکبران در منطقه نقش بسزایی داشت.

وی ادامه داد: مردم ما قدرشناس خادمان واقعی خود هستند و با حضور بسیار گسترده در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در اهواز، مشهد، تهران، قم، کرمان و مراسم بزرگداشت این شهید در نقاط مختلف کشور ثابت کردند که اشخاصی که برای تامین امنیت مردم و جامعه جانفشانی می‌کنند در قلب آنها جای دارند.

وی گفت: شهید سلیمانی فردی بود که همه بعد از شهادتش از وی به نیکی یاد می‌کنند و آن شهید هیچ چیزی در دنیا برای خود نیندوخته و یک منزل به عنوان تنها دارایی خود را در کرمان وقف فاطمیه کرده بود.

قربانی افزود: این سردار شهید بسیار فروتن بود و با وجودی که در بالاترین درجات نظامی قرار داشت وصیت کرده بود که بر روی سنگ قبرش از وی به عنوان سردار یاد نکنند و از وی به عنوان سرباز یاد شود.

وی ادامه داد: هیچیک از افراد خانواده این شهید پست‌ و مقام دولتی ندارند و مجموع این خصوصیت‌ها موجب تاثیرگذاری و نفوذ کلام و سخنان وی در دل‌ها شد و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب قطره قطره خون این شهید سرافراز موجب آگاهی بخشی شده و بعد از شهادت وی همگرایی و قدرت در کشور بیش از پیش افزایش یافت.

فرماندار گناباد گفت: شهید سلیمانی می‌توانست روز جمعه در کنار خانواده خود باشد ولی احساس مسوولیت وی نسبت به تامین امنیت موجب شد جان شیرینش را در این راه فدا کند.

وی افزود: اگر امروز در دنیا حرفی برای گفتن داریم به برکت مجاهدت‌های نیروهای مسلح و سبزپوشانی است که در راه تامین امنیت سر از پا نمی‌شناسند و در صحنه حضور دارند و ما در هر پست و مقامی باید ادامه دهنده راه این شهیدان باشیم.

در این مراسم بزرگراه حدفاصل پلیس راه گناباد تا شهر بیدخت به طول ۱۴ کیلومتر به نام سپهبد شهید سلیمانی نامگذاری شد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه جاری سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.