مجتبی بهاروند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اصلاح نرخ سوخت، تقاضای سفر با حمل و نقل عمومی افزایش یافته است که این افزایش در بخش‌هایی نظیر خط یکم قطار شهری مشهد شهروندان را دچار مشکل کرده‌ است.
وی با اشاره به نیاز خط یکم به ۶۰ واگن ادامه داد: از وزارت کشور موافقت‌های خرید این ۶۰ دستگاه واگن اخذ شده و امیدواریم با موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت به زودی این واگن‌ها خریداری و مشکل جا به جایی شهروندان در این خط برطرف شود.
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد گفت: روزانه ۲۱۰ هزار نفر در مشهد از طریق خطوط قطار شهری جا به‌ جا می‌شوند که با تامین واگن‌های مورد نیاز خط یکم قطارشهری این ظرفیت افزایش یابد. 
بهاروند افزود: قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای شهر مشهد با بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار هم در حال نهایی شدن است.
وی با اشاره به توسعه مسیر دوچرخه‌سواری و حمل و نقل پاک در مشهد ادامه داد: در قالب طرحی جدید دو هزار دستگاه دوچرخه اشتراکی نسل چهار و دارای سیستم‌های اپلیکیشن و مکان‌یاب و همچنین ۲۰۰ اسکوتر(پاروئک) به زودی توسط شهرداری فعال و به کار گرفته‌ می‌شود.
در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد روزانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودروی شخصی رفت و آمد می کنند که این میزان تردد وسایل نقلیه شخصی علاوه بر افزایش ترافیک منجر به ایجاد و تخلیه سالانه ۲۰۰ هزار تن آلاینده در فضای تنفسی شهروندان می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.