غلامحسین شافعی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی افزود: اینکه گردشگران سلامت گرفتار دلالان می‌شوند به این دلیل است که تشکلهای بخش خصوصی به وظایف خود به درستی عمل نمی‌کنند وگرنه چرا باید دلالی در این حوزه رسوخ کند.

وی اضافه کرد: بخش گردشگری سلامت قدری سرگردان است و باید تشکلهای بخش خصوصی با انجام درست وظایف خود گردشگران را به درستی هدایت کرده و مانع از ورود دلال و دلال بازی به این حوزه شوند.

رییس انجمن حرفه ای گردشگری سلامت استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: صنعت گردشگری سلامت در مشهد و این استان باید سالامه بین سه تا پنج میلیارد دلار جذب سرمایه از محل گردشگران خارجی داشته باشد ولی متاسفانه با چالشهایی که پیش روی ماست این مهم محقق نمی‌شود.

حسین نیکونام افزود: از سال ۱۳۸۹ تاکنون هر سال حوزه گردشگران سلامت استان دنبال دریافت یک مجوز جدید بودند و تلاش برای اخذ مجوزها و بوروکراسی اداری، بخش خصوصی در حوزه گردشگری سلامت را آن قدر خسته کرده که دیگر فرصتی برای توسعه بازارهایش در کشورهای هدف پیدا نمی‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در حاشیه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به خبرنگاران گفت: خراسان رضوی از پذیرندگان بیماران کشورهای همسایه و کشورهای عربی است و نقش موثری در حوزه گردشگری سلامت دارد و شرکتهای متعددی در این حوزه فعال هستند.

علی رسولیان افزود: یکی از اشکالات اساسی حوزه گردشگری سلامت، حاکم بودن بوروکراسی اداری در این بخش است که بیشتر به تصمیمات حوزه ملی در دو سطح وزارت بهداشت و میراث فرهنگی مربوط می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.