حسین سنجرانی عصر پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ادامه پس لرزه های زلزله اخیر در بخش سنگان خواف اماکن اضطراری در بخشهای مختلف این شهرستان و از جمله بخش سنگان برای اسکان مردم و روستاییان در معرض خطر در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: به دهیاریها و بخشداریهای شهرستان خواف و از جمله بخش سنگان ابلاغ شده است که از اسکان روستاییانی که منازل آنها بر اثر زمین لرزه ترک برداشته در این واحدها جلوگیری کرده و آنها را  در اماکن اضطراری اسکان دهند.

فرماندار خواف گفت: از زمان زمین لرزه ۵.۸ ریشتری در بخش سنگان خواف تاکنون ۱۹ پس لرزه در این شهرستان به وقوع پیوسته که بزرگترین آن با شدت ۴.۶ ریشتر در ساعت ۱۳.۳۳ دقیقه رخ داد.

سنجرانی افزود: ۳۰ روستای بخشهای مختلف شهرستان خواف و از جمله چاه زول، نیازآباد، بهدادین، کاریون، حسین آباد و مجد آباد به صورت کامل پالایش و ارزیابی شده اند و تاکنون تلفات جانی از این زمین لرزه گزارش نشده و بیشتر خسارتها به صورت جزئی به واحدهای مسکونی و واحدهای نگهداری دام وارد شده است. 

وی ادامه داد: پنج تیم امداد و نجات از استان خراسان رضوی به منطقه وقوع زلزله و مناطق اطراف اعزام و دو تیم از استان خراسان جنوبی هم در آمادگی کامل هستند و در صورت لزوم خدمات لازم را انجام می دهند.

زلزله ۵.۸ ریشتری روز پنج شنبه که کانون آن بخش سنگان شهرستان خواف در جنوب خراسان رضوی بود در محدوده مرزی استانهای خراسان رضوی و خراسان جنوبی و شهرستانهای این منطقه و همچنین هرات کشور افغانستان احساس شد.

کانون مرکزی این زلزله ۴۱ کیلومتری سنگان و ۴۷ کیلومتری نشتیفان شهرستان خواف در جنوب خراسان رضوی و ۵۶ کیلومتری حاجی‌آباد در شمال استان خراسان جنوبی ثبت شده است.

مرکز شهرستان ۱۴۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی ۹۶ روستا دارد که ۶۵ هزار نفر از جمعیت خواف ساکن این روستاها هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.