هرچند شهرستان تربت‌حیدریه از نظر تاریخی در حوزه ورزش استان و کشور حرف‌های زیاد برای گفتن دارد، اما تاکنون یا دستکم طی چهار سال اخیر میزبانی از تیم‌های ورزشی در گستره ملی نداشته و مسابقات یاد شده برای نخستین بار در این شهرستان برگزار شده است.
اهمیت این امر زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم به خاطر تحریم‌های اقتصادی ایران، امروزه مسوولان باید با "دست خالی" مدیریت کنند و حامیان مالی نیز بیشتر تمایل دارند در جایی پول خرج کنند که خود به وضوح دیده شوند.
از این رو میزبانی مسابقات ملی در حوزه ورزش آن‌هم در حوزه جانبازان و معلولان، اگر به شکل آبرومند و بیش از حد و توان یک شهرستان برگزار شود، در حد معجزه و نیازمند قدردانی است. 

انتخاب سالن
در مسابقات یاد شده سالن ورزشی شهید جلیلی تربت‌حیدریه از ۲ منظر مکان مناسبی برای برپایی این مسابقات بود، هم اینکه در مرکز شهر قرار داشت و دوم اینکه گنجایش سالن به شکلی بود که تمام جایگاه مملو از جمعیت و مسابقات دارای روحیه و پرانرژی بود.

حضور بانوان در ورزشگاه
هرچند سال‌هاست حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به کلاف سردرگم تبدیل شده، اما امروز مسوولان حوزه ورزش تربت‌حیدریه ثابت کردند حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نه تنها مشکل اخلاقی بوجود نمی‌آورد بلکه ادبیات شعارهای تماشاچیان و شیپورچی‌های داخل سالن را نیز متحول می‌کند.

جایگاه خبرنگاران
در گوشه‌ای از سالن و در کنار جایگاه مسوولان، صندلی‌های ویژه اصحاب رسانه به خوبی چشم‌نوازی می‌کرد که اگر توزیع کارت تردد داخل سالن ویژه خبرنگاران را نیز به آن بیافزایم، باید گفت برنامه‌ریزی مسوولان حوزه ورزش شهرستان جامع و مانع‌ بود.

کم توجهی برخی مسوولان غیرورزشی
اما با همه این برنامه‌ریزی‌های دقیق، مسوولان حوزه ورزش تربت‌حیدریه ثابت کردند هنوز برای کم‌توجهی یا بی‌توجهی برخی مسوولان غیر ورزشی این خطه برنامه مدونی ندارند تا توجه آن‌ها را نیز به این حوزه جلب کنند.   
اوج بی احترامی به مسابقات زمانی بیشتر مشهود شد که با آنکه مجری برنامه اعلام کرد: بر خلاف مقررات مسابقات که بازی نخست نباید توسط تیم میزبان انجام شود، اما به احترام مسوولان حاضر در سالن نخستین مسابقه به تیم میزبان با تیم استان گلستان اختصاص دارد، اما مسوولان ارشد این شهرستان و به دنبال آن‌ برخی دیگر از مسوولان قبل از آغاز رقابت‌ها به بهانه‌های داشتن کار و جلسه سالن را ترک کردند.
مرحله نخست مسابقات منطقه‌ای لیگ دسته‌ یک والیبال نشسته جانبازان و معلولان کشور که روز چهارشنبه با حضور پنج تیم از استان‌های خراسان شمالی (بجنورد)، مازندران (بهشهر)، گلستان (کردکوی) و ۲ تیم تایباد و پیام ارتباطات تربت‌حیدریه از خراسان‌رضوی در شهرستان تربت‌حیدریه آغاز شد تا جمعه هفته جاری ادامه دارد.

تربت‌حیدریه بیش از ۱۰ هزار ورزشکار در قالب ۴۰ هیات ورزشی دارد. این شهرستان دارای ۵۴ هزار و ۱۹۴ نفر جوان و معادل سه درصد جوانان استان است و از این نظر پنجمین شهرستان استان می‌باشد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.