حسین اسداللهی روز دوشنبه در بازدید از بناهای تاریخی داورزن افزود: روستای باشتین این شهرستان خاستگاه قیام سربداران نخستین جنبش مردمی علیه قوم متجاوز مغول و نخستین حکومت مستقل شیعه اثنی عشری بوده است.
وی ادامه داد: روستای کاهک و دهستان مزینان که زادگاه استاد محمد تقی شریعتی و دکتر علی شریعتی هستند و همچنین ۱۷۲ سردار و شهید سرافراز داورزن بخشی از سرمایه های نمادین این شهرستان هستند.
فرماندار داورزن گفت: وجود آسیابهای آبی و بادی قدیمی، کاروانسراهای تاریخی بین راهی، طبیعت کویر، آتشکده آذر برزین مهر و آبشارهای منطقه بفره از دیگر آثار طبیعی و تاریخی این شهرستان است که برای بازدید گردشگران لذت بخش است.
اسداللهی افزود: شهرستان داورزن با بهره مندی از آثار تاریخی و طبیعی فراوان، قرار گرفتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم و جاده تهران - مشهد و عبور سالانه ۲۵ میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) شرایط مناسبی برای جذب گردشگران دارد.
وی ادامه داد: این شهرستان با کشت گیاهان دارویی شامل فلفل، کنجد، خاکشیر و شیرین بادیان (رازیانه) زیستگاه تولید گیاهان دارویی و یکی از نقاط ۹ گانه کشور در این بخش معرفی شده که این ظرفیت در جذب گردشگری سلامت موثر است.
شهرستان داورزن ۱۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که ۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
مرکز شهرستان ۲۱ هزار نفری داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.