زهرا آهنگرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افرود: با این توصیف هوایی سالم در روزهای پایانی هفته برای استان خراسان رضوی پیش‌بینی می شود. 

وی یادآور شد: کیفیت هوا در مشهد و شهرهای بزرگ خراسان رضوی با انباشت غلظت آلاینده‌های جوی طی روزهای گذشته در وضعیت ناسالم قرار داشت و  امروز نیز در برخی ساعات، غلظت آلاینده‌ها در مشهد افزایش می‌یابد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از فردا، سه‌شنبه کیفیت هوا در خراسان رضوی ارتقا یافته و باران‌های پیش بینی شده بیشتر جنوب، نواحی مرکزی و غرب استان را فرا می‌گیرد.

آهنگر زاده افزود: طی دیروز و امروز بارشهای خفیف و پراکنده‌ای در مناطق مختلف استان خراسان رضوی رخ داده است و شب گذشته بیشترین بارش مربوط به شهرستانهای درگز و کلات با یک دهم میلی‌متر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه میانگین دمای هوای خراسان رضوی تا روزهای پایانی هفته جاری تغییرات اندکی دارد ادامه داد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۱۰ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که نسبت به دیروز دو درجه کاهش دارد و تا پایان هفته جاری با نوسان دو درجه ای همراه است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: قوچان با کمینه دمای هوای چهار درجه زیر صفر و خواف با بیشینه دمای  هوای ۱۷ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

آهنگر زاده افزود: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در بردسکن با شدت ۳۲ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.