مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در این مراسم  گفت: در این راستا ایستگاه پمپاژ شماره ۶ انتقال پساب تصفیه خانه خین عرب به پرکند آباد مشهد با هزینه بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و از طریق بیع متقابل با ظرفیت یک هزار لیتر در ثانیه ایجاد شده است.

محمد علایی افزود: جایگزینی پساب با آب کشاورزی در راستای تعادل بخشی سفره‌های آب زیرزمینی، ارتقای کیفی پساب، کاهش مشکلات بهداشتی در حاشیه مشهد، جلوگیری از آلودگی آبخوان‌ها و کمک به تامین آب مشهد از مهم ترین اهداف این طرح به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این ایستگاه پمپاژ  شامل ۱۰ پمپ ۹۲ کیلو وات برای پمپاژ پساب از محل تصفیه خانه خین عرب به مخزن پنج هزار متر مکعبی پرکندآباد می‌باشد.

وی گفت: پساب تصفیه شده توسط خط انتقال ۶.۳ کیلومتری به قطر هزار میلیمتر انجام می‌شود.

علایی افزود: این ایستگاه پمپاژ سالانه ۲۲ میلیون متر مکعب پساب را به اراضی غرب مشهد و کارده منتقل می‌کند که این پساب جایگزین مصرف آب‌های زیر زمینی و آب مخزن سد کارده می‌گردد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان  رضوی همچنین با اشاره به افتتاح ایستگاه پمپاژ مزرعه نمونه مشهد توسط وزیر نیرو ادامه داد: این طرح با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال با هدف جایگزینی پساب با چاه‌های آب کشاورزی مزرعه نمونه در مشهد از طریق  اعتبارات دولتی اجرا شده است.

وی گفت: ایستگاه پمپاژ انتقال پساب تصفیه خانه های اولنگ و التیمور به اراضی مزرعه نمونه و پایاب سد طرق با خط انتقال یک و نیم کیلومتر از سال ۱۳۹۳ آغاز شده است.

وی افزود: اهمیت این طرح در کاهش فشار خط انتقال پساب از اولنگ به اراضی طرق  با هدف کاهش حوادث و اتفاقات مربوطه، افزایش ظرفیت استفاده از پساب در اراضی طرق و مزرعه نمونه با هدف تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و کمک به پایداری تامین آب مشهد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.