حامد قربانی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گناباد افزود: بر اساس قانون آموزش و پرورش تشکیل هر گونه مدارس و واحدهای آموزشی باید با مجوز آموزش و پرورش و تحت نظارت این بخش انجام شود و قانون تکلیف را مشخص کرده و این درست نیست که عنوان شود که برخی در شهرستان از راه اندازی مسجد مدرسه حمایت می کنند و بعضی دیگر مخالف آن هستند.

وی ادامه داد: هم روحانیت و هم امام جمعه گناباد مخالف راه اندازی غیر قانونی مسجد مدرسه در گناباد هستند و اگر فردی به صورت غیر قانونی در مسجد مبادرت به راه اندازی مدرسه کند ممکن است در آینده افرادی هم متقاضی راه اندازی مدرسه طبیعت و یا مدارس مشابه شوند و این صحیح نیست چون مدارس مختلف باید از نظام و قانون آموزش و پرورش تبعیت کنند.

رییس شورای آموزش و پرورش گناباد با اشاره به راه اندازی یک مسجد- مدرسه در این شهر گفت: دانش آموزانی که در این مسجد - مدرسه به تحصیل اشتغال دارند ترک کننده تحصیل محسوب شده و نمی توانند در هیچ مدرسه ای امتحان بدهند و این مساله منجر به سرخوردگی آنان می شود و همه ملزم به رعایت قانون هستیم و باید از فعالیت غیر قانونی چنین مراکز آموزشی جلوگیری کرد.

قربانی افزود: باید در یک مدت زمان ۱۰ روزه به متصدی راه اندازی این مسجد - مدرسه در گناباد مهلت داده شود و  اگر مجوزهای لازم را ارایه نکرد برابر قانون با او برخورد قانونی کرد.

امام جمعه گناباد هم در این نشست گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری طی دو جلسه با متصدی مسجد - مدرسه ای که در یکی از مساجد این شهر راه اندازی شده که هر گونه فعالیتش باید به صورت قانونی و با اخذ مجوز از آموزش و پرورش انجام شود ولی این شخص مدعی است که فعالیتش قانونی است ولی تاکنون مدارکی در این زمینه ارایه نداده است.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب افزود: این فرد عنوان کرده که ۳۰ مسجد مدرسه به همین شیوه در مشهد فعالیت می کنند از این رو باید این مساله توسط مسوولان ذیربط پیگیری شود و هر برخوردی که با آن مدارس صورت می گیرد با مسجد - مدرسه گناباد هم انجام شود.

وی با این وجود تصریح کرد: ما مخالف هر گونه اقدام غیر قانونی هستیم و به این فرد پیشنهاد داده شد که با اخذ مجوزهای لازم در قالب مدارس صدرا و یا مدارس غیر دولتی که از نظر قانونی مشکلی نداشته باشد به فعالیت خود ادامه دهد.

امام جمعه گناباد تاکید کرد:تک روی هر فردی با لباس روحانیت  در این گونه اقدام‌ها ربطی به کل روحانیت ندارد.

رییس آموزش و پرورش گناباد هم گفت: ادعای مسوول مسجد - مدرسه این شهرستان مبنی بر فعالیت تعدادی مسجد - مدرسه در شهری دیگر نمی تواند مجوزی برای استمرار این فعالیت غیر قانونی باشد.

حسین احمدی افزود: بر اساس مصوبه شورای تامین گناباد فعالیت این واحد آموزشی غیر قانونی است و دانش آموزانی که در آن به تحصیل اشتغال دارند به منزله تارک تحصیل تلقی می شوند و باید  در مدرسه دیگری ثبت نام کنند.

راه اندازی یک مسجد - مدرسه توسط یکی از روحانیون در مسجدی در گناباد بازتاب گسترده ای در فضای مجازی یافته است از جمله شورای روحانیت گناباد با انتشار بیانیه ای با موضع گیری نسبت به این مساله هرگونه فعالیت بدون مجوز قانونی را صحیح ندانسته است.

هم اکنون ۱۴ دانش آموز در این مسجد مدرسه گناباد به تحصیل اشتغال دارند.

هزار و ۸۰۰ فرهنگی در هزار و ۳۱ کلاس درس در قالب ۲۷۴ مدرسه، تدریس ۱۷ هزار دانش آموز را در مناطق شهری و روستایی گناباد برعهده دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.